Osoby niesłyszące - przy załatwianiu spraw w Urzędzie Gminy w Kikole - mogą skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego. Wystarczy zgłosić chęć skorzystania z usługi tłumacza trzy dni przed planowaną wizytą.
Zgodnie z przepisami obowiązującymi od 1 kwietnia 2012 r. (ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się, Dz. U Nr 209, poz. 1243) usługa tłumaczenia migowego przy załatwianiu spraw urzędowych jest bezpłatna. Mogą z niej skorzystać osoby uprawnione, tj. osoby niepełnosprawne w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721 i nr 171, poz. 1016 z późn. zm.).
Co zrobić, żeby skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego?
Aby skorzystać z pomocy tłumacza należy wcześniej zgłosić w sekretariacie Urzędu Gminy Kikół zamiar skorzystania z tłumacza.
Zgłoszenia należy dokonać co najmniej na 3 dni przed wizyta w urzędzie.
Należy wskazać metodę komunikowania się.
Jak dokonać zgłoszenia?
Wypełnić formularz zgłoszeniowy i przesłać go mailem na adres: urzad@kikol.pl z treścią w tytule "Pomoc tłumacza języka migowego przy załatwieniu sprawy w Urzędzie Gminy w Kikole", elektronicznej skrzynki podawczejlub faksem na nr: 54 2894670
Telefonicznie - za pośrednictwem osoby trzeciej, sprawnej komunikacyjnie, pod nr telefonu: 54 2894670.
Listownie - na adres Urząd Gminy w Kikole Plac Kościuszki 787-620 Kikół.
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.