Kikół, dnia 21 sierpnia 2020 r.

Znak sprawy: GOPS.0911.5.2020

 

ZAPYTANIE OFERTOWE NR 1/2020

PRZEPROWADZONE ZGODNIE Z ZASADĄ KONKURENCYJNOŚCI

 

Nazwa zamówienia:

Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów zawodowych dla uczestników projektu pn.: „Nasze wsparcie – Twój sukces!”

 

I.        Nazwa i adres Zamawiającego

Gmina Kikół

Plac Kościuszki 7, 87-620 Kikół

NIP: 466-03-31-828

 

reprezentowana przez:

Joannę Małecką – Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kikole

Plac Kościuszki 7a, 87-620 Kikół

tel./fax:                           54 289 46 70

adres e-mail:                   gops@kikol.pl

strona internetowa          http://bip.kikol.pl/

godz.  urzędowania         poniedziałek – piątek  715-1515

 

II.     Cel zamówienia

 

Celem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie kursów zawodowych, mających na celu uzyskanie kwalifikacji zawodowych przez 25 uczestników projektu pn.: „Nasze wsparcie – Twój sukces!” nr projektu RPKP.09.02.01-04-0027/19, zwanego dalej Projektem, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020, Osi Priorytetowej 9. Solidarne społeczeństwo, Działania 9.2 Włączenie społeczne, Poddziałania 9.2.1 Aktywne włączenie społeczne.

 

III.           Sposób udzielenia zamówienia

 

1.     Postępowanie o udzielnie zamówienia prowadzone jest w trybie otwartym z zachowaniem zasad uczciwej konkurencji i równego traktowania Wykonawców, zgodnie z Wytycznymi
w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020
, wersja z dnia 22 sierpnia 2019 r., zwanymi dalej Wytycznymi, w szczególności z sekcją 6.5.2 Wytycznych - Zasadą konkurencyjności, w formie zapytania ofertowego upublicznionego na stronie internetowej Bazy Konkurencyjności (
https://bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropejskie.gov.pl ) oraz dodatkowo na stronie internetowej Zamawiającego http://bip.kikol.pl/ w zakładce Zamówienia publiczne poniżej 30 tysięcy euro.

2.     Wartość szacunkowa zamówienia nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30 000 euro. Do udzielenia niniejszego zamówienia nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843
ze zm.), zwanej daje ustawą Pzp, zgodnie z art. 4 pkt 8 ustawy Pzp.

3.     Do czynności podejmowanych przez Zamawiającego i Wykonawców stosuje się odpowiednio przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 2019 r. poz. 1145 ze zm.).

 

IV.   Opis przedmiotu zamówienia

 

1.     Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie kursów zawodowych dla 25 uczestników projektu pn.: „Nasze wsparcie – Twój sukces!” z podziałem na następujące części:

1)     część nr 1 zamówienia pn.: „Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu: kasjer – sprzedawca z obsługą kasy fiskalnej dla 6 osób”;

2)     część nr 2 zamówienia pn.: „Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu florystycznego dla 8 osób”;

3)     część nr 3 zamówienia pn.: „Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu: opiekun osób starszych i niepełnosprawnych dla 11 osób”.

2.     Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1 do Zapytania ofertowego.

3.     Zamawiający dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. Zamówienie składa się z trzech (3) części, wymienionych w ust. 1 niniejszego rozdziału. Każda z części zamówienia będzie badana i oceniana osobno. Wykonawca może złożyć ofertę na dowolnie wybraną/e część/ci zamówienia. Niedopuszczalne jest dzielenie ustalonych części zamówienia na mniejsze części - oferty na wykonanie niekompletnej części zamówienia podlegają odrzuceniu jako niezgodne z treścią Zapytania ofertowego.

4.     Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.

5.     Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielania zamówień, o których mowa w sekcji 6.5 pkt 7 lit. g Wytycznych (tj. zamówień podobnych /uzupełniających).

6.     Określenie przedmiotu zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):

CPV 80530000-8 Usługi szkolenia zawodowego.

 

V.      Termin wykonania zamówienia

 

1.     Zamówienie należy zrealizować w okresie od dnia zawarcia umowy do dnia 10 grudnia 2020 roku.

2.     Szczegółowy harmonogram realizacji usługi stanowiącej przedmiot zamówienia zostanie uzgodniony z wybranym Wykonawcą. Zamawiający zastrzega sobie możliwość przesunięcia terminu realizacji zamówienia.

 

 

 

 

VI.   Termin związania ofertą

 

1.     Wykonawca będzie związany ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

2.     Wykonawca może samodzielnie przedłużyć termin związania ofertą o oznaczony okres,
na czas niezbędny do zawarcia umowy.

3.     Zamawiający może zwrócić się do Wykonawców o wyrażenie zgody ma przedłużenie terminu związania ofertą o oznaczony okres. Brak wyrażenia zgody na przedłużenie terminu związania ofertą będzie skutkował odrzuceniem złożonej przez Wykonawcę oferty.

 

VII.    Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia

 

1.     Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Wspólnicy spółki cywilnej są traktowani jak Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia.

2.     Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo do reprezentowania
ich w postępowaniu i zawarciu umowy.
Zaleca się, aby Pełnomocnikiem był jeden
z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

3.     Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia załączają do oferty pełnomocnictwo (w formie oryginału lub poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii) ustanawiające Pełnomocnika, o którym mowa w ust. 2 niniejszego rozdziału.

4.     Pełnomocnictwo powinno zawierać umocowanie do reprezentowania w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy.

5.     Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem.

 

VIII.      Warunki udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia oraz opis sposobu dokonywania oceny ich spełnienia

 

1.     O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki udziału w postępowaniu:

1)  posiadają aktualny wpis do rejestru instytucji szkoleniowych (RIS)w rozumieniu ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2019 r. poz. 1482 ze zm.), prowadzonego przez wojewódzki urząd pracy właściwy ze względu na siedzibę Wykonawcy (instytucji szkoleniowej);

2)  dysponują co najmniej jedną osobą (instruktorem/trenerem) wyznaczoną
do prowadzenia kursu stanowiącego przedmiot danej części zamówienia, posiadającą odpowiednie kwalifikacje zawodowe do przeprowadzenia danego kursu (części zamówienia) oraz przeprowadziła w okresie ostatnich trzech lat
przed upływem terminu składania ofert, co najmniej dwa kursy, z których każdy obejmował co najmniej 50 godzin zajęć, w dziedzinie (tematyce) kursu, stanowiącego przedmiot danej części zamówienia – warunek dotyczy wszystkich części zamówienia.

2.     Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu nastąpi na podstawie :

1)     odnośnie ust. 1 pkt 1 – oświadczenia zawartego w Formularzu ofertowym (sporządzonym wg wzoru określonego w 2 do Zapytania ofertowego) o posiadanym numerze ewidencyjnym w rejestrze instytucji szkoleniowych (RIS);

2)     odnośnie ust. 1 pkt 2 - informacji zawartych w wykazie osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia (sporządzonym wg wzoru określonego
w załączniku nr 3 do Zapytania ofertowego).

 

IX.           Informacje o wykluczenia Wykonawcy z postępowania

 

1.     Z niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę, który powiązany jest osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy a Wykonawcą, polegające w szczególności na:

1)     uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej;

2)     posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji;

3)     pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika;

4)     pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa
w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia
w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.

2.     Poza przesłankami wymienionymi w ust. 1 niniejszego rozdziału, z postępowania wyklucza się także Wykonawcę:

1)      który nie wykazał spełnienia warunków udziału w postępowaniu lub nie wykazał braku podstaw wykluczenia;

2)      w stosunku, do którego otwarto likwidację lub którego ogłoszono upadłość;

3)      który złożył nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania;

4)      który w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, co podważa jego uczciwość, w szczególności gdy Wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie,
co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych – jeżeli nie upłynęły 3 lata od dnia zaistnienia zdarzenia będącego podstawą wykluczenia;

5)      który, z przyczyn leżących po jego stronie, nie wykonał albo nienależycie wykonał
w istotnym stopniu wcześniejszą umowę w sprawie zamówienia finansowanego lub współfinansowanego ze środków publicznych w rozumieniu przepisów o finansach publicznych, co doprowadziło do rozwiązania umowy lub zasądzenia odszkodowania - jeżeli nie upłynęły 3 lata od dnia zaistnienia zdarzenia będącego podstawą wykluczenia.

3.       W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia, każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu na podstawie przesłanek określonych
w
ust. 1 i 2 niniejszego rozdziału.

 

X.              Wymagane przez Zamawiającego oświadczenia i dokumenty na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia

 

1.     Na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu, szczegółowych określonych w rozdziale VIII, Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji i doświadczenia zawodowego niezbędnych do wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu osób został określony w załączniku nr 3 do Zapytania ofertowego.

Uwagi:

1)     informacje o osobach, ich kwalifikacjach i doświadczeniu zawodowym należy podać z taką szczegółowością, która umożliwi Zamawiającemu sprawdzenie spełniania warunku udziału określonego w ust. 1 pkt 2  rozdziału VIII;

2)     w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty składa ten lub ci z Wykonawców, który/którzy w imieniu wszystkich wykazywać będzie/będą spełnianie powyższego warunku.

2.     W przypadku złożenia oferty na więcej niż jedną część zamówienia Wykonawca zobowiązany jest wykazać dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia osobno w zakresie każdej z części zamówienia – należy złożyć wykaz osób, w tylu egzemplarzach, na ile części zamówienia składana jest oferta.

3.     Na potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia, o których mowa w rozdziale IX, Wykonawca zobowiązany jest wraz z ofertą złożyć oświadczenie o braku podstaw
do wykluczenia, w tym o braku powiązań kapitałowych lub osobowych, wg wzoru określonego w załączniku nr 4 do Zapytania ofertowego. W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia - oświadczenie
o braku podstaw do wykluczenia, w tym o braku powiązań kapitałowych lub osobowych składa osobno każdy z Wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia.

 

XI.           Kryteria oceny ofert oraz opis sposobu przyznawania punktacji za spełnienie danego kryterium oceny ofert

 

1.       Zamawiający dokona wyboru oferty najkorzystniejszej spośród ofert niepodlegających odrzuceniu.

2.       Oferty Wykonawców w danej części zamówienia będą oceniane według następującego kryterium:

łączna cena oferty brutto - 100 pkt.

3.         Maksymalną liczbę punktów (100 pkt.) otrzyma Wykonawca, który zaproponuje najniższą łączną cenę brutto. Pozostali Wykonawcy otrzymają punkty obliczone
wg wzoru:

liczba punktów = (najniższa cena brutto /cena brutto badanej oferty) x 100 pkt.

Punktacja będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku z zachowaniem zasad zaokrągleń matematycznych.

3.     Jeżeli nie będzie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej w danej części zamówienia ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w wyznaczonym terminie ofert dodatkowych. Wykonawcy w ofertach dodatkowych nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.

4.   Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta nie podlega odrzuceniu na podstawie przesłanek określonych w niniejszym Zapytaniu ofertowym i która otrzyma największą liczbę punktów, odrębnie w każdej z części zamówienia.

 

XII.         Opis sposobu przygotowania oferty

 

1.     Ofertę należy przygotować z wykorzystaniem Formularza ofertowego, którego wzór określony został w załączniku nr 2 (2A -2C w zależności od części zamówienia, na którą składana jest oferta). Wykonawca określi cenę oferty brutto w sposób podany
w Formularzu ofertowym. 

2.     Do oferty należy załączyć:

1)      oświadczenia i dokumenty wymienione w rozdziale X Zapytania ofertowego;

2)      pełnomocnictwo dla osoby /osób podpisujących ofertę (jeżeli dotyczy).

3.     Oferta oraz pozostałe oświadczenia i dokumenty, dla których Zamawiający określił wzory w formie formularzy, będących załącznikami do Zapytania ofertowego, winny być sporządzone zgodnie z tymi wzorami, co do treści (informacji) oraz opisu kolumn
i wierszy.

4.     Ofertę sporządza się w języku polskim, czytelną techniką oraz musi być podpisana przez osobę(y) upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy i zaciągania zobowiązań
w wysokości odpowiadającej cenie ofertowej brutto.

5.     Zamawiający zaleca, aby podpis(y) złożony(e) na Formularzu ofertowym oraz pozostałych dokumentach składanych wraz z ofertą umożliwił(y) identyfikację osoby/osób, która(e)
go złożyła(y), np. podpis będzie uzupełniony pieczęcią imienną.

6.     W przypadku podpisania oferty oraz poświadczenia za zgodność z oryginałem kopii dokumentów przez osobę niewymienioną w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym) Wykonawcy, należy do oferty dołączyć stosowne pełnomocnictwo w oryginale lub kopii poświadczonej przez osobę/osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy.

7.     Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom jest zobowiązany wskazać w Formularzu ofertowym zakresy (części) zamówienia, których wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom oraz podania nazw (firm) podwykonawców – o ile są znane na etapie składania oferty.

8.     Treść złożonej oferty musi odpowiadać treści Zapytania ofertowego.

9.     Zaleca się, aby każda zapisana strona oferty była ponumerowana kolejnymi numerami.

10.  Każda poprawka w ofercie, a w szczególności każde przerobienie, przekreślenie, uzupełnienie, nadpisanie, przesłonięcie korektorem, itp. powinna być parafowane przez osobę (osoby) podpisującą ofertę.

11.  Oferta winna zawierać cenę jednostkową brutto za przeszkolenie jednego uczestnika Projektu oraz łączną cenę oferty brutto, podając ją cyfrowo i słownie. Podane
w ofercie ceny muszą być wyrażona w PLN z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.

12.  Zaoferowane w ofercie ceny jednostkowe brutto są cenami ryczałtowymi obowiązującymi w całym okresie objętym umową i muszą uwzględniać wszelkie koszty oraz opłaty, składki i podatki związane z realizacją zamówienia zgodnie ze szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia zawartym w załączniku nr 1 do Zapytania ofertowego. Wykonawca musi skalkulować wszystkie potencjalne ryzyka, jakie mogą wystąpić przy realizacji przedmiotu zamówienia oraz przewidzieć właściwą organizację dla poprawnego i terminowego zrealizowania przez Wykonawcę zakresu rzeczowego zamówienia.

 

XIII.      Termin, miejsce i sposób składania ofert oraz dalsze czynności w postępowaniu

 

1.     Ofertę należy złożyć do dnia 31 sierpnia 2020 r. do godziny 10.00 (decyduje data wpływu do Zamawiającego) w następujący sposób:

1)     w formie pisemnej w postaci papierowej osobiście w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kikole w godzinach urzędowania lub przesłana pocztą kurierską albo za pośrednictwem operatora świadczącego usługi pocztowe na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kikole, Plac Kościuszki 7a, 87-620 Kikół (pokój nr 1), przy czym zaleca się, aby oferta złożona była w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Oferta – zorganizowanie i przeprowadzenie kursów zawodowych – część nr … zamówienialub

2)     zeskanowana pocztą elektroniczną na adres: a.ciechanowska@kikol.pl przy czym
w temacie wiadomości należy wpisać: „Oferta – zorganizowanie i przeprowadzenie kursów zawodowych -część nr … zamówienia”.

2.     Decydujące znaczenie dla oceny zachowania terminu składania ofert ma data i godzina wpływu oferty do Zamawiającego.

3.     Oferty złożone po upływie terminu składania ofert  nie będą rozpatrywane.

4.     Wykonawca może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać swoją ofertę.

5.     W toku badania ofert Zamawiający jednokrotnie wezwie Wykonawców, którzy nie złożyli wymaganych przez Zamawiającego oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia, lub złożone oświadczenia lub dokumenty będą niekompletne, zawierać będą błędy lub będą budzić wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia, poprawienia lub udzielenia wyjaśnień, oferta Wykonawcy podlegać będzie odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone
na wezwanie Zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnienie przez Wykonawcę warunków udziału określonych przez Zamawiającego nie później niż
w dniu, w którym upłynął termin składania ofert.

6.     Jeżeli Wykonawca wraz z ofertą nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, Zamawiający jednokrotnie wezwie do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.

7.     W toku badania ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. Złożone przez Wykonawcę wyjaśnienia nie mogą prowadzić
do zmiany treści oferty, z zastrzeżeniem przypadków wymienionych w ust. 8 niniejszego rozdziału.

8.     Zamawiający dokona poprawek w ofertach:

1)     oczywistych omyłek pisarskich;

2)     oczywistych omyłek rachunkowych z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek;

3)     inne omyłek polegające na niezgodności oferty z Zapytaniem ofertowym, niepowodujących istotnych zmian w treści oferty, z zastrzeżeniem, że poprawienie takiej omyłki będzie skuteczne, jeżeli Wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia o poprawieniu omyłki wyrazi  zgodę na jej poprawienie.

O dokonanych poprawkach w ofercie Zamawiający niezwłocznie zawiadamia o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.

Przy dokonywaniu poprawek Zamawiający będzie kierował się wykładnią pojęcia omyłki obowiązującą przy poprawianiu omyłek w rozumieniu art. 87 ust. 2 ustawy Pzp, przy czym odwołanie do art. 87 ust. 2 ustawy Pzp nie oznacza, że przepisy tej ustawy mają zastosowanie w niniejszym postępowaniu – odwołanie to ma na celu wyłącznie zapewnienie jednolitych i przejrzystych zasad poprawiania omyłek.

9.     Zamawiający informuje, że jeżeli zaoferowana cena wyda się rażąco niska w stosunku do przedmiotu zamówienia i budzić będzie wątpliwości Zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego lub wynikającymi z odrębnych przepisów, Zamawiający może przeprowadzić odpowiednie postępowanie wyjaśniające mające na celu wyjaśnienie stwierdzonych wątpliwości. Przy ocenie, czy cena jest rażąco niska Zamawiający będzie kierował się zasadami określonymi z art. 90 ustawy Pzp, przy czym odwołanie do art. 90 ustawy Pzp nie oznacza, że przepisy tej ustawy mają zastosowanie w niniejszym postępowaniu – odwołanie to ma na celu wyłącznie zapewnienie jednolitych i przejrzystych zasad ustalenia, czy zaoferowana cena jest rażąco niska.

10.  Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli

1)      zostanie złożona przez Wykonawcę, który nie spełni warunków udziału
w postępowaniu
lub zostanie wykluczony z postępowania;

2)      Wykonawca złoży więcej niż jedną ofertę na danę część zamówienia;

3)      jej treść nie będzie odpowiadała treści niniejszego Zapytania ofertowego;

4)      jej złożenie stanowić będzie czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów
o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji;

5)      będzie nieważna na podstawie odrębnych przepisów;

6)      zawierać będzie rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia;

7)      Wykonawca nie wyrazi zgody na przedłużenie terminu związania oferta;

8)      zawierać będzie błędy w obliczeniu ceny.

11.  Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty zostanie opublikowana na stronie Bazy Konkurencyjności i na stronie internetowej Zamawiającego oraz przesłana drogą elektroniczną do Wykonawców, którzy złożyli oferty.

 

 

 

XIV.      Opis sposobu porozumiewania się z Zamawiającym

 

1.     Wszelkie zawiadomienia, oświadczenia, wnioski oraz informacje Zamawiający oraz Wykonawcy mogą przekazywać pisemnie lub drogą elektroniczną.

2.     Zawiadomienia, oświadczenia, wnioski oraz informacje przekazywane przez Wykonawcę pisemnie winny być składane na adres Zamawiającego, natomiast przekazywane drogą elektroniczną winny być kierowane na adres: a.ciechanowska@kikol.pl .

3.     W przypadku porozumiewania się drogą elektroniczną, każda ze stron, na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdzi fakt otrzymania wiadomości w formie elektronicznej.

4.     Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści zawartych w Zapytaniu ofertowym i jego załącznikach. Pytania należy kierować pisemnie na adres Zamawiającego lub drogą elektroniczną na adres wskazany w ust. 2. Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie, pod warunkiem, że pytanie wpłynęło do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa terminu składania ofert.

5.     Jeżeli wniosek o wyjaśnienie Zapytania ofertowego wpłynie po upływie terminu,
o którym mowa w ust. 4, lub dotyczy udzielonych wyjaśnień, Zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpatrzenia.

6.     Upublicznienie odpowiedzi na pytania Wykonawców nastąpi poprzez zamieszczenie
na stronie internetowej Bazy Konkurencyjności oraz na stronie internetowej Zamawiającego bez ujawniania źródła zapytania.

7.     Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku,
o którym mowa w ust. 4.

8.     W przypadku rozbieżności pomiędzy treścią niniejszego Zapytania ofertowego, a treścią udzielonych odpowiedzi, jako obowiązującą należy przyjąć treść pisma zawierającego późniejsze oświadczenie Zamawiającego.

9.     Osobą uprawnioną do kontaktów z Wykonawcami jest Anna Nadrowska - tel. (54) 289-46-70 wew. 29, e-mail:  a.ciechanowska@kikol.pl

 

XV.     Pozostałe informacje

 

1.   Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku, jeżeli:

1)     nie złożono żadnej oferty nie podlegającej odrzuceniu;

2)     cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że Zamawiający może zwiększyć
tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty;

3)     wystąpiła zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć;

4)     postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą, w szczególności gdy umowa może zostać uznana za nieważną na podstawie odrębnych przepisów.

2.   Zamawiający powiadomi wybranego Wykonawcę o miejscu i terminie zawarcia umowy
w sprawie zamówienia. Zawarcie umowy nastąpi wg wzoru Zamawiającego.

3.   Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu przed zawarciem umowy dokumenty (w formie kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę) potwierdzające, że osoby, które Wykonawca skieruje do realizacji zamówienia (wymienione w wykazie osób załączonym do oferty) posiadają kwalifikacje i doświadczenie zawodowe wymagane postanowieniami rozdziału VIII ust. 1 pkt 2 Zapytania ofertowego.

4.   W przypadku wyboru oferty złożonej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia Zamawiający żąda przed zawarciem umowy przedstawienia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. Umowa taka winna określać strony umowy, cel działania, sposób współdziałania, zakres prac przewidzianych do wykonania każdemu z nich, solidarną odpowiedzialność za wykonanie zamówienia, oznaczenie czasu trwania konsorcjum (obejmującego okres realizacji przedmiotu zamówienia), wykluczenie możliwości wypowiedzenia umowy konsorcjum przez któregokolwiek z jego członków do czasu wykonania zamówienia. Umowa regulująca współpracę Wykonawców, którzy złożyli wspólną ofertę, należy przedłożyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej
za zgodność z oryginałem przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawców, lub kopii poświadczonej notarialnie.

5.   W przypadku, gdy wybrany Wykonawca odstąpi od zawarcia umowy z Zamawiającym, Zamawiający zawiera umowę z kolejnym Wykonawcą, który w postępowaniu o udzielenie zamówienia uzyskał kolejną najwyższą liczbę punktów zgodnie z kryteriami oceny określonymi w Zapytaniu ofertowym chyba, że zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania lub pozostawi postępowanie bez rozstrzygnięcia.

6.   Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty, niezależnie od wyniku postępowania.

7.   Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy zawartej w wyniku przeprowadzonego postępowania w następujących przypadkach:

1)  zmiana nie prowadzi do zmiany charakteru umowy, a łączna wartość zmian jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp, od których jest uzależniony obowiązek przekazywania ogłoszeń Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej i jednocześnie jest mniejsza od 10% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie;

2)  Wykonawcę, któremu Zamawiający udzielił zamówienia, ma zastąpić nowy Wykonawca w wyniku połączenia, podziału, przekształcenia, upadłości, restrukturyzacji lub nabycia dotychczasowego Wykonawcy lub jego przedsiębiorstwa, o ile nowy Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, nie zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia oraz nie pociąga to za sobą innych istotnych zmian umowy;

3)  zmiana stosunków umowy będzie miała charakter nadzwyczajny, obiektywny, niezależny od stron umowy (np.: różnego rodzaju klęski żywiołowe, strajk generalny, itp.);

4)  gdy nastąpi konieczność zmiany terminu,  sposobu lub miejsca wykonania przedmiotu zamówienia, o ile zmiana taka jest konieczna w celu prawidłowego wykonania umowy lub wynika ze zmiany umowy o dofinansowanie Projektu, zawartej przez Zamawiającego z Instytucją Zarządzającą Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Kujawsko-Pomorskiego;

5)  wystąpienia w trakcie realizacji umowy zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa mające bezpośredni wpływ na realizację przedmiotu umowy lub świadczenia jednej lub obu stron umowy;

6)  zmiany prowadzące do likwidacji oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych
w treści umowy.

8.   W niniejszym postępowania nie przysługują Wykonawcy środki ochrony prawnej określone w przepisach ustawy Prawo zamówień publicznych.

9.   W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Zapytaniem ofertowym mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego oraz postanowienia Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020, wersja z dnia
22 sierpnia 2019 r.

 

XVI.      Załączniki

 

Integralnymi częściami niniejszego Zapytania ofertowego są załączniki:

1)     Załącznik nr 1 – Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia;

2)     Załącznik nr 2 - Wzór Formularza ofertowego;

3)     Załącznik nr 3  - Wzór wykazu osób;

4)     Załącznik nr 4 – Wzór oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia, w tym o braku powiązań kapitałowych lub osobowych;

5)     Załącznik nr 5 - Informacja o przetwarzaniu danych osobowych.

 

Z up. Wójta Gminy Kikół

                  Joanna Małecka

Kierownik GOPS Kikół