Kikół: Przebudowa drogi gminnej Nr 170103C na odcinku Moszczonne - Zajeziorze o długości 0,995 km tj. od km 0+000 do km 0+995.
Numer ogłoszenia: 150212 - 2013; data zamieszczenia: 16.04.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Kikół , Plac Kościuszki 7, 87-620 Kikół, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 54 289 46 70, faks 54 289 46 70.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.kikol.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa drogi gminnej Nr 170103C na odcinku Moszczonne - Zajeziorze o długości 0,995 km tj. od km 0+000 do km 0+995..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest Przebudowa drogi gminnej Nr 170103 C na odcinku Moszczonne - Zajeziorze o długości 0,995 km tj. od km 0+000 do km 0+995. 3.2. Zakres robót: 1.Projektowane parametry drogi a. zaprojektowano wzmocnienie konstrukcji jezdni z dostosowaniem szerokości jezdni do 5,0m. 2. Parametry i założenia projektowe : a. droga gminna klasy L b. kategoria ruchu KR 2 c. szerokość jezdni 5,0 m d. prędkość projektowa 40km/h e. chodnik,peron lewostronny szer. 1,15 m. na odc. 0+002 ÷ 0+097 f. spadek poprzeczny jezdni daszkowy 2% g. odwodnienie powierzchniowe h. szerokość poboczy 1,0 m ÷ 1,20 m i. rów o przekroju trapezowym, oczyszczenie z krzewów wraz z jego odtworzeniem. 3.Projektowana konstrukcja drogi :od km 0+000 do km 0+208 dług. 208m. a.wykonanie poszerzenia jezdni na szer. 2,0 m. b. w-wa profilowa gr. 3 cm z BA z mieszanek mineralno-bitumicznych c. w-wa podbudowy gr.30 cm z tłucznia kamiennego 0-63 mm z zaklinowaniem d. w-wa odcinająca z piasku gr. 10 cm e. koryta wykonane na poszerzeniu jezdni, gł. 40 cm. 4.Na całym odcinku drogi od km 0+000 do km 0+995 dług. 0,995 km. a. w-wa wyrównawcza ścieralna w ilości 100kg m2 z BA z mieszanek mineralno-bitumicznych b. powierzchniowe utrwalenie emulsją i grysami 5/8 mm. 5. Zjazdy do gospodarstw-posesji Str. L km 0+098 0+208 0+346 0+586 0+888 Str. P km 0+414 a. w-wa ścieralna gr. 4 cm z BA z mieszanek mineralno-bitumicznych b. w-wa podbudowy gr. 30 cm z tłucznia kamiennego 0-63 mm z zaklinowaniem c. w-wa odcinająca gr. 10 cm z piasku d. profilowane i zagęszczone podłoże e. wykonanie koryta gł. 40 cm. 6. Zjazdy na pola i drogi gruntowe Str. L km 0+496 Str. P km 0+705 0+833 a.nawierzchnia gr. 30 cm z tłucznia kamiennego 0-63 mm z zaklinowaniem b. w-wa odcinająca z piasku o gr. 10 cm c. profilowane z zagęszczone podłoże d. wykonanie koryta gł. 40 cm. 7. Zatoka autobusowa Str. lewa km 0+025 do km 0+085 a. kostka betonowa gr. 8 cm. Szara b. podsypka cementowo-piaskowa gr. 3 cm. c. podbudowa z chudego betonu C-8-10 gr. 22 cm. d. warstwa odcinająca z piasku gr. 10 cm. e. profilowane, zagęszczone podłoże gruntowe. 8. Chodnik - peron Str. lewa od km. 0+002 do km. 0+097 a. kostka betonowa szara gr. 6 cm. b. podsypka cementowo-piaskowa gr. 3 cm. c. warstwa odcinająca z piasku gr. 5 cm. d. profilowane, zagęszczone podłoże gruntowe. e. na wszystkich zjazdach zlokalizowanych w rowach należy wykonać przepusty dł. 6,0 m z rur PEHD O 40cm posadowionych na ławie gr. 20 cm z pospółki wraz ze ściankami betonowymi. 9. Pobocza i rowy a. istniejące pobocza gruntowe zawyżone wymagają ścięcia z nadaniem spadku 6% w kierunku rowu. Przyjęto szerokość ścięcia do 1,20 m. W miejscach zaniżonych dokonać uzupełnienia wykorzystując grunt ze ścinki. Rowy należy oczyścić z zarastających krzewów, usunąć warstwę namułu o śr. głęb. 40 cm, odtworzyć spadki podłużne i wyprofilować skarpy. 10. Poręcze drogowe stalowe a. w celu ochrony pieszych przed wkroczeniem na jezdnię z chodnika przy zatoce autobusowej w km 0+055 zaprojektowano poręcze typu U-11a o długości 12,0 mb. W miejscu niebezpiecznym na nasypie przepustu drogowego zaprojektowano ustawienie poręczy stalowych SP-09 z przekładkami w następującej lokalizacji: lewostronnie od km. 0+583 do km. 0+595, długości 3x4,0= 12,0 m. w tym najazdowe prawostronnie od km. 0+577 do km. 0+609, długości 8x4+ 32,0m. w tym najazdowe. 11. Przepusty a. w km. 0+589 istniejący przepust betonowy O 40 - do rozbiórki, wykazuje cechy miejscowego załamania, jest niedrożny, zaprojektowano do przebudowy na przepust O 60 z rur PEHD o dł. 10,0 mb. Z wykonaniem obustronnie typowych ścianek czołowych. Pod peronem zatoki autobusowej w km. 0+055 zaprojektowano przepust O 40 z rur PEHD o dł. 20,0 m. 11.Skrzyżowania a.na skrzyżowaniach z drogami gruntowymi w km 0+496 nawierzchnię wykonać jak w pkt. 5 poz. zjazdy na pola i dr. gruntowe. 12.Droga w przekroju podłużnym i poprzecznym a. zaprojektowano wyłącznie wyrównanie (profilowanie) warstwą ścieralną na istniejącej konstrukcji. Nie przewiduje się korekty pionowej niwelety. 13.Oznakowanie a. w projekcie ujęto oznakowanie pionowe II generacji poprzez wymianę i uzupełnienie wszystkich znaków na słupkach bez zmiany lokalizacji. Znaki D-6 2szt. aktywne; A-16 2szt. A-7 1szt. T-21 1szt. A-1 1 szt. A-2 1 szt. B-18 2 szt. (10 t) T-22 2 szt. (nie dot. autobusów) E-17a/18a 2 szt. D-42/43 2szt. B-20 1szt D-15 1szt. Oznakowanie poziome przejście dla pieszych P-10 - 6m2, linia podwójna ciągła P-4 - 20mb, linia zatrzymywania się P-12 - 1,2 m2, linia przerywana P-1e - 100 mb. Lampa typu Solar przy przejściu dla pieszych. 14.Zieleń a. znajdujące się w ciągach rowów zakrzewienie należy wykarczować i usunąć z pasa drogowego. 15.Urządzenia obce a.Wykonawca zabezpieczy środki finansowe na naprawę ewentualnych urządzeń lub media, które zostaną uszkodzone przez Wykonawcę robót..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2, 45.23.32.20-7, 45.11.12.00-0, 45.23.31.00-0, 45.11.27.30-1, 45.11.21.00-6, 45.11.12.30-9, 45.11.12.00-1, 45.23.32.21-4, 45.23.32.22-1, 45.23.32.61-6, 45.23.32.90-8.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 20.09.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 12 000 zł słownie: dwunastu tysięcy złotych 00/100 groszy. do dnia i godziny składania ofert. Wadium należny wnieść, zgodnie z art. 45 ustawy Prawo zamówień publicznych

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca powinien wykazać się wykonaniem co najmniej 2 robót budowlanych w odpowiednim zakresie, tj. o charakterze i złożoności porównywalnej z zakresem zadania będącego przedmiotem zamówienia, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, podając ich rodzaj i wartość, daty i miejsca wykonania oraz załączając dowody określające, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujące, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Zamawiający uzna roboty budowlane w odpowiednim zakresie o wartości min. 400 000,00 zł każda, równocześnie oceni spełnienie warunków udziału w postępowaniu na podstawie złożonych do oferty przez Wykonawcę oświadczeń i dokumentów. Ocena spełnienia warunków będzie dokonywana na zasadzie: spełnia/nie spełnia

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca powinien wykazać odpowiednie narzędzia, wyposażenie zakładu i urządzenia techniczne dostępne w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami. Zamawiający oceni spełnienie warunków udziału w postępowaniu na podstawie złożonych do oferty przez Wykonawcę oświadczeń i dokumentów. Ocena spełnienia warunków będzie dokonywana na zasadzie: spełnia/nie spełnia

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca powinien wykazać osoby zdolne do wykonywania zamówienia, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wykonawca powinien oświadczyć, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, tj. posiadają uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej i są wpisani na listę członków właściwej izby Zamawiający oceni spełnienie warunków udziału w postępowaniu na podstawie złożonych do oferty przez Wykonawcę oświadczeń i dokumentów. Ocena spełnienia warunków będzie dokonywana na zasadzie: spełnia/nie spełnia

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca powinien przedstawić informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową o wartości oferty Wykonawcy zapewniającą wykonanie zamówienia, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Wykonawca powinien przedstawić opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia o wartości nie mniejszej niż 400 000,00 PLN (słownie: czterysta tysięcy złotych) Zamawiający oceni spełnienie warunków udziału w postępowaniu na podstawie złożonych do oferty przez Wykonawcę oświadczeń i dokumentów. Ocena spełnienia warunków będzie dokonywana na zasadzie: spełnia/nie spełnia

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    wykaz wykonanych co najmniej 2 robót budowlanych o charakterze i złożoności porównywalnej z zakresem zadania będącego przedmiotem zamówienia;;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Wypełniony i podpisany Formularz ofertowy. Parafowany Projekt umowy. Oświadczenie o udzieleniu gwarancji na przedmiot postępowania. Kosztorys ofertowy wypełniony w poszczególnych pozycjach. Informacja zawierająca wskazanie części zamówienia, której wykonanie Wykonawca powierzy podwykonawcom. Potwierdzenie wniesienia wadium

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, jeżeli zajdzie którykolwiek z niżej wymienionych warunków: 1)zajdzie konieczność wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, sposobie lub technologii wykonania przedmiotu umowy 2)zajdzie konieczność zmiany terminu wykonania przedmiotu zamówienia na skutek a) warunków atmosferycznych uniemożliwiających ze względów technologicznych wykonanie przedmiotu umowy w ustalonym terminie lub negatywnie wpływających na jakość wykonania lub trwałość przedmiotu umowy, b)działania siły wyższej,

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.kikol.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Kikół, ul. Plac Kościuszki 7, 87-620 Kikół, pok. nr 16.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.05.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Kikół, ul. Plac Kościuszki 7, 87-620 Kikół, pok. nr 10 (dziennik podawczy).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie