Uchwała Nr XLII/273/2010
Rady Gminy Kikół

z dnia 29 października 2010 r.

w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na 2011 rok 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591, zmiany: Dz. U. z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz.1568; z 2004r. Nr 102, poz. 1055; Nr 116, poz. 1203; Nr 167, poz. 1759 z 2005r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457; z 2006r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337; z 2007r. Nr 48, poz. 327, Nr138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218; z 2008r. Nr180, poz.1111, Nr 223 poz. 1458; z 2009r. N r 52, poz.420, Nr 157, poz. 1241, z 2010 r. Nr 28, poz. 142, Nr 28, poz. 146, Nr 106, poz. 675 ) w związku z art. 10 ust. 1 i 2 oraz art. 12 ust. 4 ustawy z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych1) (Dz. U. z 2010 r. Nr 95, poz. 613, Nr 96, poz. 620) oraz Obwieszczeniem Ministra Finansów z dn. 30 lipca 2010 r. w sprawie górnych granic stawek kwotowych podatków i opłat lokalnych w 2011 r. (M.P. z 2010 r. Nr 55, poz. 755) a także Obwieszczeniem Ministra Finansów z dn. 11 października 2010 r. w sprawie stawek podatku od środków transportowych obowiązujących w 2011 r. (M.P. z 2010 r. Nr 75, poz. 950), 

Rada Gminy uchwala, co następuje: 

§ 1. Określa się wysokość stawek podatku od środków transportowych na 2011 rok wg wykazu stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszej uchwały. 

§ 2. Zwalnia się od podatku od środków transportowych środki transportowe wykorzystywane na cele oświatowe i ochrony ppoż. 

§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy. 

§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2011 r. i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko - Pomorskiego. 

 

 

1) Niniejsza ustawa dokonuje w zakresie swojej regulacji wdrożenia następujących dyrektyw Wspólnot Europejskich: 
1) dyrektywy 92/106/EWG z dnia 7 grudnia 1992 r. w sprawie ustanowienia wspólnych zasad dla niektórych typów transportu kombinowanego towarów między państwami członkowskimi (Dz. Urz. WE L 368 z 17.12.1992), 
2) dyrektywy 1999/62/WE z dnia 17 czerwca 1999 r. w sprawie pobierania opłat za użytkowanie niektórych typów infrastruktury przez pojazdy ciężarowe (Dz. Urz. WE L 187 z 20.07.1999). 
Dane dotyczące ogłoszenia aktów prawa Unii Europejskiej, zamieszczone w niniejszej ustawie - z dniem uzyskania przez Rzeczpospolitą Polską członkostwa w Unii Europejskiej - dotyczą ogłoszenia tych aktów w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej - wydanie specjalne. 

 


Załącznik do Uchwały Nr XLII/273/2010
Rady Gminy Kikół
z dnia 29 października 2010 r.

Podatek od środków transportowych na 2011 rok 

1. Samochody ciężarowe o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony i poniżej 12 ton: 

 

Wyszczególnienie

Stawka zł
Rok produkcji

do 1990 roku

od 1991 roku

a/1 powyżej 3,5 t do 5,5 t włącznie (z katalizatorem)

650,00

600,00

a/2 powyżej 3,5 t do 5,5 t włącznie (bez katalizatora)

700,00

650,00

b/1powyżej 5,5 t do 9 t włącznie (z katalizatorem)

950,00

900,00

b/2 powyżej 5,5 t do 9 t włącznie (bez katalizatora)

1000,00

950,00

c/1 powyżej 9 t a poniżej 12 t (z katalizatorem)

1200,00

1140,00

c/2 powyżej 9 t a poniżej 12 t (bez katalizatora)

1250,00

1200,00

2. Samochody ciężarowe o dopuszczalnej masie całkowitej równej lub wyższej niż 12 ton: 

 

Liczba osi

Oś jezdna z zawieszeniem
pneumatycznym lub
zawieszeniem
uznanym za równoważne

Inne systemy zawieszenia osi jezdnych

2 osie

1140,00

1490,00

3 osie

1220,00

1890,00

4 osie i więcej

1980,00

2850,00

3. Ciągniki siodłowe i balastowe: 

 

Ciągniki siodłowe i balastowe przystosowane do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów od 3,5 ton i poniżej 12 ton

Rok produkcji

do 1990

od 1991

a) z katalizatorem

1490,00

1440,00

b) bez katalizatora

1560,00

1490,00

4. Ciągniki siodłowe i balastowe przystosowane do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów równej lub wyższej niż 12 ton: 

 

Liczba osi i dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów: ciągnik siodłowy + naczepa, ciągnik balastowy+ przyczepa(w t.)

Oś jezdna (osie jezdne) z zawieszeniem pneumatycznym lub zawieszeniem uznanym za równoważne

Inne systemy zawieszenia osi jezdnych

do 36 t włącznie – 2 osie

1700,00

2200,00

do 36 t włącznie – 3 osie

1500,00

2080,00

powyżej 36 t – 2 osie

1800,00

2520,00

powyżej 36 t – 3 osie

2080,00

2850,00

5. Przyczepy i naczepy, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą od 7 ton i poniżej 12 ton z wyjątkiem związanych z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego. 

 

Stawka zł.
Rok produkcji

do 1990

od 1991

480,00

370,00

6. Przyczepy i naczepy, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowita równą lub wyższą niż 12 t z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego. 

 

Liczba osi i dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów: naczepa/przyczepa + pojazd silnikowy ( w tonach )

Oś jezdna ( osie jezdne ) z zawieszeniem pneumatycznym lub zawieszeniem uznanym za równoważne

Inne systemy zawieszenia osi jezdnych

a) do 36 t
1 
2 osie


610,00
1010,00


780,00
1560,00

b) powyżej 36 t
2 osie
3 osie


1390,00
1140,00


2050,00
1550,00

7. Autobusy 

 

Wyszczególnienie

Rok produkcji

do 1990

od 1991

a) do 15 miejsc

950,00

600,00

b) od 16 i mniej niż 30 miejsc

1440,00

950,00

c) równej lub wyższej niż 30
miejsc

1800,00

1440,00

 


Uzasadnienie

Rada Gminy, realizując założenia wynikające z zapisu art. 242 ustawy o finansach publicznych, stara się zapewnić odpowiedni poziom dochodów bieżących, mający bezpośredni wpływ na kształtowanie się wyniku na działalności operacyjnej, sprawne i konsekwentne dążenie do wytyczonych celów. Proponowane w uchwale stawki podatku od środków transportowych, podobnie jak w ubiegłym roku, nie przekraczają górnych granic tych stawek, zgodnie z ustawą o podatkach i opłatach lokalnych /Dz. U. z 2006 r. Nr 121, poz. 844 z późn. zm./, a ich wzrost w stosunku do 2010r. wynosi średnio 5%.