Uchwała Nr XLII/273/2010
Rady Gminy Kikół
z dnia 29 października 2010 r.
w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na 2011 rok
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591, zmiany: Dz. U. z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz.1568; z 2004r. Nr 102, poz. 1055; Nr 116, poz. 1203; Nr 167, poz. 1759 z 2005r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457; z 2006r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337; z 2007r. Nr 48, poz. 327, Nr138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218; z 2008r. Nr180, poz.1111, Nr 223 poz. 1458; z 2009r. N r 52, poz.420, Nr 157, poz. 1241, z 2010 r. Nr 28, poz. 142, Nr 28, poz. 146, Nr 106, poz. 675 ) w związku z art. 10 ust. 1 i 2 oraz art. 12 ust. 4 ustawy z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych1) (Dz. U. z 2010 r. Nr 95, poz. 613, Nr 96, poz. 620) oraz Obwieszczeniem Ministra Finansów z dn. 30 lipca 2010 r. w sprawie górnych granic stawek kwotowych podatków i opłat lokalnych w 2011 r. (M.P. z 2010 r. Nr 55, poz. 755) a także Obwieszczeniem Ministra Finansów z dn. 11 października 2010 r. w sprawie stawek podatku od środków transportowych obowiązujących w 2011 r. (M.P. z 2010 r. Nr 75, poz. 950),
Rada Gminy uchwala, co następuje:
§ 1. Określa się wysokość stawek podatku od środków transportowych na 2011 rok wg wykazu stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 2. Zwalnia się od podatku od środków transportowych środki transportowe wykorzystywane na cele oświatowe i ochrony ppoż.
§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2011 r. i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko - Pomorskiego.
|
|
1) Niniejsza ustawa dokonuje w zakresie swojej regulacji wdrożenia następujących dyrektyw Wspólnot Europejskich: | |
Załącznik do Uchwały Nr XLII/273/2010
Rady Gminy Kikół
z dnia 29 października 2010 r.
Podatek od środków transportowych na 2011 rok
1. Samochody ciężarowe o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony i poniżej 12 ton:
Wyszczególnienie |
Stawka zł | |
do 1990 roku |
od 1991 roku | |
a/1 powyżej 3,5 t do 5,5 t włącznie (z katalizatorem) |
650,00 |
600,00 |
a/2 powyżej 3,5 t do 5,5 t włącznie (bez katalizatora) |
700,00 |
650,00 |
b/1powyżej 5,5 t do 9 t włącznie (z katalizatorem) |
950,00 |
900,00 |
b/2 powyżej 5,5 t do 9 t włącznie (bez katalizatora) |
1000,00 |
950,00 |
c/1 powyżej 9 t a poniżej 12 t (z katalizatorem) |
1200,00 |
1140,00 |
c/2 powyżej 9 t a poniżej 12 t (bez katalizatora) |
1250,00 |
1200,00 |
2. Samochody ciężarowe o dopuszczalnej masie całkowitej równej lub wyższej niż 12 ton:
Liczba osi |
Oś jezdna z zawieszeniem |
Inne systemy zawieszenia osi jezdnych |
2 osie |
1140,00 |
1490,00 |
3 osie |
1220,00 |
1890,00 |
4 osie i więcej |
1980,00 |
2850,00 |
3. Ciągniki siodłowe i balastowe:
Ciągniki siodłowe i balastowe przystosowane do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów od 3,5 ton i poniżej 12 ton |
Rok produkcji | |
do 1990 |
od 1991 | |
a) z katalizatorem |
1490,00 |
1440,00 |
b) bez katalizatora |
1560,00 |
1490,00 |
4. Ciągniki siodłowe i balastowe przystosowane do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów równej lub wyższej niż 12 ton:
Liczba osi i dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów: ciągnik siodłowy + naczepa, ciągnik balastowy+ przyczepa(w t.) |
Oś jezdna (osie jezdne) z zawieszeniem pneumatycznym lub zawieszeniem uznanym za równoważne |
Inne systemy zawieszenia osi jezdnych |
do 36 t włącznie – 2 osie |
1700,00 |
2200,00 |
do 36 t włącznie – 3 osie |
1500,00 |
2080,00 |
powyżej 36 t – 2 osie |
1800,00 |
2520,00 |
powyżej 36 t – 3 osie |
2080,00 |
2850,00 |
5. Przyczepy i naczepy, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą od 7 ton i poniżej 12 ton z wyjątkiem związanych z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego.
Stawka zł. | |
do 1990 |
od 1991 |
480,00 |
370,00 |
6. Przyczepy i naczepy, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowita równą lub wyższą niż 12 t z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego.
Liczba osi i dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów: naczepa/przyczepa + pojazd silnikowy ( w tonach ) |
Oś jezdna ( osie jezdne ) z zawieszeniem pneumatycznym lub zawieszeniem uznanym za równoważne |
Inne systemy zawieszenia osi jezdnych |
a) do 36 t |
|
|
b) powyżej 36 t |
|
|
Wyszczególnienie |
Rok produkcji | ||
do 1990 |
od 1991 |
||
a) do 15 miejsc |
950,00 |
600,00 |
|
b) od 16 i mniej niż 30 miejsc |
1440,00 |
950,00 |
|
c) równej lub wyższej niż 30 |
1800,00 |
1440,00 |
|
Rada Gminy, realizując założenia wynikające z zapisu art. 242 ustawy o finansach publicznych, stara się zapewnić odpowiedni poziom dochodów bieżących, mający bezpośredni wpływ na kształtowanie się wyniku na działalności operacyjnej, sprawne i konsekwentne dążenie do wytyczonych celów. Proponowane w uchwale stawki podatku od środków transportowych, podobnie jak w ubiegłym roku, nie przekraczają górnych granic tych stawek, zgodnie z ustawą o podatkach i opłatach lokalnych /Dz. U. z 2006 r. Nr 121, poz. 844 z późn. zm./, a ich wzrost w stosunku do 2010r. wynosi średnio 5%.
Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Barbara Witkowska |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Mariusz Marciniak |
Data wprowadzenia: | 2010-11-05 15:29:37 |
Opublikował: | Mariusz Marciniak |
Data publikacji: | 2010-11-05 15:30:00 |
Ostatnia zmiana: | 2010-11-05 15:30:57 |
Ilość wyświetleń: | 1335 |