Kikół, dnia 21 marzec 2022 r.

Zapytanie ofertowe

Usuwanie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej z terenu Gminy Kikół w 2022 roku

 

            Gmina Kikół zaprasza do składania ofert cenowych na realizację zadania obejmującego odbiór oraz poddanie odzyskowi lub unieszkodliwieniu odpadów pochodzących z działalności rolniczej, tj. folia rolnicza, siatka i sznurek do owijania balotów, opakowania po nawozach i typu Big Bag, z obszaru gminy Kikół, zgodnie z poniższą specyfikacją:

 

1. Zamawiający: Gmina Kikół, Plac Kościuszki 7, 87-620 Kikół


2. Termin realizacji zamówienia:

a) data rozpoczęcia: od dnia podpisania umowy pomiędzy Gminą Kikół, a Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie tj. 10.01.2022 r.

b) data zakończenia: do 30 czerwca 2022 r.


3. Opis Przedmiotu zamówienia:

CPV:  90533000-2 Usługi gospodarki odpadami

90512000-9  Usługi transportu odpadów

90500000-2 Usługi związane z odpadami

90514000-3 Usługi recyklingu odpadów


Przedmiotem zamówienia jest usuwanie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej na terenie gminy Kikół.

Zakres rzeczowy obejmuje usunięcie odpadów pochodzących z działalności rolniczej z terenu Gminy Kikół, w tym: załadunek, odbiór odpadów z miejsc wskazanych na terenie gminy Kikół, transport odpadów z miejsca odbioru do miejsca unieszkodliwiania, rozładunek i zdeponowanie/unieszkodliwienie lub poddanie odzyskowi odpadów pochodzących z działalności rolniczej: folia rolnicza, siatka i sznurek do owijania balotów, opakowania po nawozach i typu Big Bag wraz z kosztami unieszkodliwiania oraz prowadzenie ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów.


Kod odbioru odpadów: 02 01 04. Szacunkowa ilość odpadów do odbioru i unieszkodliwiania lub poddania odzyskowi, na podstawie zgłoszeń rolników to ok. 43 Mg.







Zdeklarowane przez rolników ilości odpadów:

Lp.

Kod odpadu

Nazwa

Ilość (Mg)

a

b

c

d

1.

02 01 04

Folia rolnicza

25,271

2.

02 01 04

Siatka i sznurek do owijania balotów

7,350

3.

02 01 04

Opakowania po nawozach 

2,150

4.

02 01 04

Opakowania typu Big Bag

7,420

RAZEM

42,191


Zamawiający wskaże miejsca na terenie gminy, do którego rolnicy zobowiązani będą dostarczyć odpady we własnym zakresie.


Prace wchodzące w zakres przedmiotu zamówienia:

  • ważenie odbieranych odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big-Bag przy użyciu własnych (posiadających legalizację) urządzeń,

  • załadunek odpowiednio zapakowanych odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big-Bag oraz uporządkowanie miejsca wykonywania usługi z w/w odpadów.

  • transport odebranych odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big-Bag do miejsca ich odzysku lub unieszkodliwienia środkami transportu posiadającymi aktualne zezwolenie na transport odpadów,

  • rozładunek i przekazanie odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big-Bag do odzysku lub unieszkodliwienia.

W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest:

1/ spisać z każdą osobą dostarczającą odpady protokół odbioru odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big-Bag, którego jeden egzemplarz przekaże Zamawiającemu. Protokół w szczególności powinien zawierać następujące dane:

  1. imię i nazwisko właściciela posesji/ użytkownika, który dostarcza odpady;

  2. adres, z którego pochodzą dostarczone odpady z folii rolniczych , siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań typu Big-Bag

  3. datę odbioru

  4. wagę odbieranego odpadu w rozbiciu na: - folie rolnicze białe; - folie rolnicze czarne; - siatki do owijania balotów; - sznurki do owijania balotów; - opakowania po nawozach; - opakowania typu Big Bag;

  5. podpis właściciela/ użytkownika

  6. podpis wykonawcy (właściciela firmy) lub osoby upoważnionej przez wykonawcę ze wskazaniem pełnionej funkcji,

  7. pieczęć firmową wykonawcy,

2/ do prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów określonej art. 66 i 67 ustawy z dnia 14.12.2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2021 r. 779 z późn. zm. )

3/ wykonania przedmiotu zamówienia z uwzględnieniem wymogów obowiązującego w tym zakresie prawa, do przekazania Zamawiającemu stosownych dokumentów potwierdzających właściwe i zgodne z przepisami wykonanie przedmiotu zamówienia, a w szczególności Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu oryginałów/potwierdzonych za zgodność/ kart przekazania odpadów, osobno dla każdego z właścicieli nieruchomości, którzy przekazali odpady z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big-Bag oraz kart przekazania odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big-Bag poddanych odzyskowi lub unieszkodliwieniu.

4/ Wykonawca wykona co najmniej 10-15 zdjęć podczas wykonywania prac na różnym etapie, czytelnych dobrej jakości, kolorowych zdjęć, ilustrujących przebieg realizacji zadania.

5/ po wykonaniu zadania Wykonawca przedłoży Zamawiającemu sprawozdanie zawierające:

  1. adres gospodarstwa rolnego, z którego dostarczone zostały odpady,

  2. ilości odebranego odpadu w Mg w rozbiciu na folie rolnicze, siatki i sznurki do owijania balotów, opakowania po nawozach i typu Big- Bag.

6/ po wykonaniu zadania Wykonawca złoży oświadczenie o prawidłowym wykonaniu prac z zachowaniem właściwych przepisów technicznych i sanitarnych.

7/ Wykonawca zobowiązuje się zachować w tajemnicy wszelkie informacje i dane otrzymane od Zamawiającego oraz od właścicieli nieruchomości, którzy dostarczą odpady.

8/ Wszelkie działania lub czynności nie opisane powyżej, a wynikające z procedur określonych w ustawach oraz przepisach szczególnych, niezbędne do właściwego i kompletnego wykonania zamówienia Wykonawca winien wykonać w ramach przedmiotu zamówienia i uwzględnić w kosztach i terminie wykonania przedmiotu zamówienia.

9/ Rozliczenia będą dokonywane na podstawie rzeczywistej wagi rodzaju odpadów zgodnie z ofertą cenową – wg tabeli dla poszczególnych frakcji odpadów po cenach jednostkowych brutto.



4. Sposób przygotowania oferty:

Ofertę należy sporządzić w formie pisemnej w języku polskim wg Załącznika nr 1 do zapytania ofertowego.

Zamawiający nie zwraca kosztów przygotowania i dostarczenia oferty w żadnym wypadku, włączając sytuację uwzględnioną w pkt 8. 


5. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki:

1/ Posiadający uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności objętej zamówieniem.
2/ Dysponujący odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.

3/ Znajdujący się w sytuacji ekonomicznej i finansowej pozwalającej na wykonanie zamówienia.
4/ Posiadający niezbędną do wykonania wiedzę i doświadczenie do wykonania przedmiotu zamówienia.
5/ Zamawiający uzna warunki wymienione w pkt 1 – 4 za spełnione, jeżeli wykonawca złoży oświadczenie o ich spełnianiu.


6. Miejsce i termin złożenia oferty:

Urząd Gminy Kikół, Plac Kościuszki 7, 87-620 Kikół do dnia 31 marca 2022r. godz. 15:00.

  1. Oferta powinna być przesłana za pośrednictwem: poczty, kuriera lub też dostarczona osobiście na adres: Urząd Gminy Kikół, Plac Kościuszki 7, 87-620 Kikół pok. Nr 10 (sekretariat) do dnia 31 marca 2022 r. godz. 15:00 . wraz z załączoną kserokopią wypisu z rejestru przedsiębiorców lub zaświadczenia z ewidencji działalności gospodarczej, wystawione w dacie nie wcześniejszej niż sześć miesięcy przed datą złożenia oferty.

  2. Liczy się data odbioru.

  3. Oferta musi być złożona zamkniętej kopercie z opisem nazwy i adresem wykonawcy oraz nazwą i adresem zamawiającego, a także napisem Usuwanie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej z terenu Gminy Kikół w 2022 roku”.

  4. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.

  5. Oferent może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać swoją ofertę. 

  6. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.

 

Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli:

  • jej treść nie odpowiada treści przedmiotu zamówienia;


7. Kryterium oceny ofert: cena 100%

Jedynym kryterium oceny ofert będzie najniższa cena brutto. Cena za wykonanie przedmiotu umowy powinna zawierać wszystkie koszty, jakie Zamawiający będzie musiał ponieść za realizację przedmiotu zamówienia z uwzględnieniem podatku od towarów i usług VAT.

  1. Informacje dotyczące wyboru najkorzystniejszej oferty

  1. Rozpatrzenie ofert nastąpi w terminie do 7 dni roboczych od wyznaczonego terminu składania ofert.

  2. Jeżeli wykonawca nie złożył formularza oferty wraz z wymienionymi załącznikami i pełnomocnictwa (jeżeli dotyczy) lub oświadczenia stanowiącego załącznik nr 2 do zapytania ofertowego, oświadczenia lub załączniki są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, zamawiający wzywa do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu,

  3. Zamawiający może najpierw dokonać oceny ofert, a następnie zbadać, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu

  4. Oferent, którego oferta zostanie wybrana, zostanie powiadomiony pocztą elektroniczną.

  5. Zamawiający poinformuje Wykonawcę, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą, o miejscu i terminie podpisania umowy

  6. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana uchyla się od zawarcia umowy, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzenia ich ponownego badania i oceny.

  1. Pracownikiem upoważnionym do kontaktu z wykonawcami jest: Joanna Madzierska tel. 54 289 46 70 wew. 45, e-mail: joannam@kikol.pl


10. Zamawiający zastrzega sobie :

1/ możliwość unieważnienia procedury udzielenia zamówienia, bez wyboru wykonawcy- zgodnie z art. 701§ 3 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 Kodeks cywilny (Dz.U. z 2020 r., poz. 1740 ze zm.)


Wójt Gminy Kikół