Kikół: PRZEBUDOWA DROGI GMINNEJ W MIEJSCOWOŚCI SUMIN PGR NR 170104C OD KM 0+000 DO KM 0+720 DZ NR. 107/2 112/1DR.POW. 138/1 DR.POW.
Numer ogłoszenia: 373238 - 2013; data zamieszczenia: 13.09.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Kikół , Plac Kościuszki 7, 87-620 Kikół, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 54 289 46 70, faks 54 289 46 70.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kikol.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: PRZEBUDOWA DROGI GMINNEJ W MIEJSCOWOŚCI SUMIN PGR NR 170104C OD KM 0+000 DO KM 0+720 DZ NR. 107/2 112/1DR.POW. 138/1 DR.POW..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: PRZEBUDOWA DROGI GMINNEJ W MIEJSCOWOŚCI SUMIN PGR NR 170104C OD KM 0+000 DO KM 0+720 DZ NR. 107/2 112/1DR.POW. 138/1 DR.POW. 1. Założenia projektowej - droga gminna lokalna - klasa L szerokość jezdni - 5.00m pobocza obustronne po 100cm - gruntowe - szerokość korony drogi- 9.25m dla całego odcinka przyjęto konstrukcję dla parametrów - konstrukcja nawierzchni o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi pojazdu 80kN/oś/KR1 - dla prędkości projektowej 30km/h w terenie zabudowanym - 50km/h dla pozostałego ciągu głównego spadek jezdni - daszkowy 2% poręcze stalowe i ochronne na odcinku niebezpiecznych tj nasypach na przepuście w km 0 +480 zaprojektowano ustawienie poręczy sprężystych SP21 obustronnie po 16.00m z każdej strony 2. Konstrukcję Zaprojektowano drogę i jej elementy o parametrach : odcinek od km 0+000 do km 0+500 a.jezdnia - profilowanie masa MMA w ilości 100 kg/m2 - warstwa ścieralna gr. 4cm z masy BA AC11S50/70 - istniejąca konstrukcja do poszerzenia odcinek od km 0+500 do km 0+625 - warstwa ścieralna gr. 4cm z masy BA AC11S50/70 - warstwa wiążąca gr.4 cm z BA AC11S50/70 - geosiatka na szerokości 500 cm o wytrzymałości 100kN/ - profilowanie masą MMA w ilości 100kg/m2 - istniejąca konstrukcja odcinek od km 0+625 do km 0+720 - warstwa ścieralna gr. 4 cm z masy BA AC11S50/70 - profilowanie masa MMA w ilości 100kg/m2 - istniejąca konstrukcja b. zjazdy do gospodarstw , skrzyżowania - masa min - asfaltowa z BA gr. 5cm - podbudowa gr. 30cm z tłucznia kamiennego z zaklinowaniem i zamiałowaniem - warstwa odcinająca gr. 10 cm z piasku - profilowane zagęszczone podłoże gruntowe c. zjazdy polne - nawierzchnia gr. 30cm z tłucznia kamiennego z zaklinowaniem i zamiałowaniem - warstwa odcinająca gr. 10cm z piasku - profilowane, zagęszczone podłoże - z paskiem bitumicznym szerokości 35cm zabezpieczającym krawędź jezdni d. poszerzenie na odcinkach gdzie należy poszerzyć konstrukcje od 5 cm, na korektach łuków zaprojektowano poszerzenie o konstrukcji - warstwa ścieralna 4cm z BA AC11S50/70 - warstwa wiążąca gr.4 cm z BA AC11W50/70 - geosiatka szer. 100 cm na styku istniejącej i poszerzenia - profilowanie masą MMA w ilości 50kg/m2 - podbudowa gr. 30cm z tłucznia kamiennego 0/63mm - warstwa odcinająca gr. 10cm z piasku - profilowane, zagęszczone podłoże gruntowe 3. Droga w planie sytuacyjnym Początek projektowanej drogi to km 0+000 tj krawędź istniejącej nawierzchni bitumicznej drogi powiatowej . Koniec to km 0+720 projektowanej drogi. Droga przebiega istniejącym śladem nawierzchni bitumicznej z lokalnym poszerzeniem do projektowanej szerokości jezdni 500cm, oraz wykonanie poszerzeń na łańcuchach z prostymi przejściowymi wg planu sytuacyjnego. Wielkość poszerzeń podano w wyliczeniach wielkości elementów drogowych . 4. Przepusty ,Odwodnienie Istniejące przepusty w km: - w km 0+187 średnicy 400mm przebudować na nowy o średnicy 400mm długość 12.00m na ławie gr.20cm z pospółki z zakończeniem typowymi ściankami czołowymi - kw km 0 + 480 średnicy 1000mm o długości z rur betonowych 14.00m z zakończeniem typowymi ściankami czołowymi , na przepuści należy ustawić poręczę stalowe SP21 po 16.00m z każdej strony. Na zjazdach zlokalizowanych na rowach , wykonać przepusty średnicy 400mm z pcv ze ściankami z kamienia polnego na betonie B20.Istniejące rowy na całej długości odcinka należy odtworzyć z krzewów i namułu. 5. Roboty Ziemne w robotach ziemnych ujęto wykonanie poboczy z ich uformowaniem i zagęszczeniem z gruntów zagęszczanych kat.III. 6. Zieleń Kolidujące z robotami drogowymi drzewa należy usunąć po spełnieniu formalności administracyjnych 7. Wpływ projektowanych elementów drogi elementów drogi na poprawę warunków bezpieczeństwa - projektowany odcinek drogi w układzie komunikacyjnym tego ciągu łączy drogę powiatową na początku i końcu drogi. Zwiększa dostępność mieszkańców przyległych wsi do miejscowości będącymi siedzibami gminy. - zwiększa komfort i zwiększa stopień bezpieczeństwa dla istniejącej linii autobusowej - zaprojektowana nawierzchnia posiada szerokość 500cm, poboczy 100cm po obu stronach drogi - zaprojektowano elementy odwodnienia z zapewniające stabilność wykonanej drogi 8. Urządzenia obce Prace w obrębie istniejących przewodów energetycznych, wodociągowych , melioracyjnych wykonać po uprzednim powiadomieniu zarządcy , na jego warunkach. Wszystkie urządzenia należy wyregulować wysokościowo dostosowując do nowych rzędnych. Nie zachodzi żadna kolizacja z urządzeniami obcymi. 9. Uwagi końcowe przed przystąpieniem prac w obrębie drogi powiatowej wykonawca winien opracować dokumentacje oznakowania na czas prowadzenia robót wraz z uzgodnieniami. 10. Po zakończeniu należy wykonać inwentaryzacje po wykonawczą w wersji ilościowej i mapowej..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2, 45.23.32.20-7, 45.11.12.00-0, 45.11.13.00-1, 45.11.12.30-9.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 28.02.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 3 500,00 zł / słownie: trzy tysiące pięćset złotych 00/100 groszy/ Wadium należny wnieść, zgodnie z art. 45 ustawy Prawo zamówień publicznych - przed upływem terminu składania ofert określonym w punkcie 10 SIWZ

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek wiedzy i doświadczenia oceniony zostanie na podstawie wykazu wykonanych 2 robót w okresie ostatnich 5 lat przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone - wypełnić zał nr 3 do SIWZ. Jako spełnienie tego warunku, zamawiający uzna roboty w branży drogowej o wartości min. 200 000.00 zł każda.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia zostanie oceniony na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia (zał. nr 5 do SIWZ), że osoby które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia. Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli wykonawca oświadczy, że osoby które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia posiadają: a)uprawnienia budowlane (o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane tekst jedn. Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 ze zm.) do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca przedłoży opłaconą polisę ubezpieczeniową od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 200 000,00 zł a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na w/w kwotę.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1.Istotne postanowienia umowy zawarte zostały w Załączniku Nr 7 do SIWZ. 2.Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, jeżeli zajdzie którykolwiek z niżej wymienionych warunków: 1) zajdzie konieczność wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, sposobie lub technologii wykonania przedmiotu umowy; 2) zajdzie konieczność zmiany terminu wykonania przedmiotu zamówienia na skutek: a) warunków atmosferycznych uniemożliwiających ze względów technologicznych wykonanie przedmiotu umowy w ustalonym terminie lub negatywnie wpływających na jakość wykonania lub trwałość przedmiotu umowy, b)wystąpienia robót dodatkowych, c) przedłużającego się oczekiwania na uzgodnienia, decyzje administracyjne, itp., d) działania siły wyższej, 3) inne, z zastrzeżeniem art. 140 ust.3 ustawy Prawo zamówień publicznych. 3.Zmiany zawartej umowy wymagają pisemnego uzasadnienia sporządzonego przez komisję powołaną przez Zamawiającego, w skład której wejdzie inspektor nadzoru i przedstawiciel Wykonawcy, zatwierdzonego przez Zamawiającego. Zmiana umowy wymaga, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.kikol.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Kikół, Plac Kościuszki 7, 87-620 Kikół , pokój nr 16..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 30.09.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Kikół, Plac Kościuszki 7, 87-620 Kikół , pokój nr 10 (dziennik podawczy)..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie