Uchwała Nr XLI/266/2010
Rady Gminy Kikół

z dnia 21 września 2010 r.

w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej 

Na podstawie art. 234 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z 2010 r. Nr 28, poz. 146), 

Rada uchwala co następuje: 

§ 1. 1. Określa się następującą szczegółowość projektu budżetu: 

1)w zestawieniu tabelarycznym plan dochodów budżetu według działów, rozdziałów, paragrafów z podziałem na dochody bieżące i majątkowe, 

2)w zestawieniu tabelarycznym plan wydatków budżetu według działów, rozdziałów, paragrafów z podziałem na wydatki bieżące i majątkowe. 

2. Do projektu uchwały budżetowej Wójt Gminy Kikół dołącza uzasadnienie oraz część opisową, która powinna obejmować: 

1)w zakresie dochodów – omówienie poszczególnych źródeł dochodów, 

2)w zakresie wydatków – omówienie poszczególnych rodzajów wydatków z wyodrębnieniem: 

a) wydatków jednostek budżetowych z wyszczególnieniem wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń oraz wydatków rzeczowych, 

b) dotacji udzielanych z budżetu, 

c) wydatków na inwestycje, 

d) wydatków na zadania administracji rządowej zlecone gminom, 

3)omówienie przychodów związanych z pokryciem deficytu budżetowego oraz rozchodów związanych ze spłatami zaciągniętych długoterminowych kredytów bankowych i pożyczek, wykupu obligacji lub przeznaczanie nadwyżki budżetowej, 

4)w zakresie środków pozabudżetowych omówienie źródeł przychodów oraz wydatków, 

5)informację o finansowaniu zadań inwestycyjnych obejmujących między innymi: 

a) nazwę zadania inwestycyjnego i okres realizacji, 

b) łączne koszty finansowe, 

c) planowane wydatki w danym roku, 

d) wskazanie jednostki organizacyjnej realizującej program lub koordynującej wykonanie programu. 

3. Część opisowa do projektu budżetu winna zawierać odniesienie do przewidywanego wykonania roku poprzedniego, prognozowanych cen towarów i usług, inflacji itp. 

§ 2. Materiały planistyczne niezbędne do opracowania projektu budżetu gminy Kikół na kolejny rok budżetowy przygotowywane będą przez jednostki organizacyjne gminy na podstawie Zarządzenia Wójta Gminy Kikół. 

§ 3. Wnioski dotyczące projektu budżetu na rok następny będą mogły być składane do Wójta Gminy Kikół w terminie do dnia 20 października. 

§ 4. Na podstawie otrzymanych materiałów Wójt Gminy opracowuje w formie uchwały budżetowej projekt budżetu wraz z załącznikami zgodny ze szczegółowymi przepisami zawartymi w ustawie o finansach publicznych i dostosowany do występujących zadań w Gminie. 

§ 5. Projekt uchwały budżetowej wraz z załącznikami Wójt Gminy przekazuje Przewodniczącemu Rady Gminy oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej z zachowaniem ustawowych terminów. 

§ 6. 1. Przewodniczący Rady Gminy po otrzymaniu projektu uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem i częścią opisową, kieruje projekt do wszystkich stałych Komisji Rady Gminy w celu zapoznania się z nim i jego zaopiniowania. 

2. Komisje Rady Gminy, zgłaszając propozycje wprowadzenia do projektu nowego zadania lub zwiększenie oszacowanych w nim wydatków, obowiązane są wskazać źródło finansowania owych zmian. 

3. Wyrażone w formie pisemnej opinie poszczególnych Komisji dotyczące projektu są przekazywane Przewodniczącemu Komisji Rolnictwa, Rozwoju Gospodarczego, Budżetu i Finansów, tj. komisji właściwej ds. budżetu. 

4. Komisja właściwa ds. budżetu, po zapoznaniu się z opiniami poszczególnych Komisji, formułuje ostateczną opinię na piśmie i składa ją Przewodniczącemu Rady Gminy, który przekazuje ją Wójtowi. 

§ 7. Wójt, po zapoznaniu się z opinią Komisji właściwej ds. budżetu i opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej może wprowadzić autopoprawki w projekcie budżetu. 

§ 8. Porządek sesji budżetowej winien zawierać następujące punkty: 

1)przedstawienie przez Wójta Gminy Kikół projektu uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem, 

2)odczytanie projektu uchwały budżetowej uwzględniającej ewentualne autopoprawki, 

3)odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej, 

4)odczytanie opinii Komisji Rolnictwa, Rozwoju Gospodarczego, Budżetu i Finansów, 

5)dyskusja nad projektem uchwały budżetowej, 

6)głosowanie nad projektem uchwały budżetowej. 

§ 9. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Kikół. 

§ 10. Traci moc Uchwała Nr XLV/181/06 Rady Gminy Kikół z dnia 2 października 2006 roku w sprawie procedury uchwalania budżetu oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu. 

§ 11. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia. 


Uzasadnienie

Projekt niniejszej uchwały został przygotowany w oparciu o wymóg art. 234 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. Uchwała określa ramowy tok prac związanych z opracowaniem i uchwaleniem budżetu na kolejny rok, nakreśla zakres kompetencji poszczególnych organów.