Uchwała Nr XLI/266/2010
Rady Gminy Kikół
z dnia 21 września 2010 r.
w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej
Na podstawie art. 234 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z 2010 r. Nr 28, poz. 146),
§ 1. 1. Określa się następującą szczegółowość projektu budżetu:
1)w zestawieniu tabelarycznym plan dochodów budżetu według działów, rozdziałów, paragrafów z podziałem na dochody bieżące i majątkowe,
2)w zestawieniu tabelarycznym plan wydatków budżetu według działów, rozdziałów, paragrafów z podziałem na wydatki bieżące i majątkowe.
2. Do projektu uchwały budżetowej Wójt Gminy Kikół dołącza uzasadnienie oraz część opisową, która powinna obejmować:
1)w zakresie dochodów – omówienie poszczególnych źródeł dochodów,
2)w zakresie wydatków – omówienie poszczególnych rodzajów wydatków z wyodrębnieniem:
a) wydatków jednostek budżetowych z wyszczególnieniem wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń oraz wydatków rzeczowych,
b) dotacji udzielanych z budżetu,
d) wydatków na zadania administracji rządowej zlecone gminom,
3)omówienie przychodów związanych z pokryciem deficytu budżetowego oraz rozchodów związanych ze spłatami zaciągniętych długoterminowych kredytów bankowych i pożyczek, wykupu obligacji lub przeznaczanie nadwyżki budżetowej,
4)w zakresie środków pozabudżetowych omówienie źródeł przychodów oraz wydatków,
5)informację o finansowaniu zadań inwestycyjnych obejmujących między innymi:
a) nazwę zadania inwestycyjnego i okres realizacji,
c) planowane wydatki w danym roku,
d) wskazanie jednostki organizacyjnej realizującej program lub koordynującej wykonanie programu.
3. Część opisowa do projektu budżetu winna zawierać odniesienie do przewidywanego wykonania roku poprzedniego, prognozowanych cen towarów i usług, inflacji itp.
§ 2. Materiały planistyczne niezbędne do opracowania projektu budżetu gminy Kikół na kolejny rok budżetowy przygotowywane będą przez jednostki organizacyjne gminy na podstawie Zarządzenia Wójta Gminy Kikół.
§ 3. Wnioski dotyczące projektu budżetu na rok następny będą mogły być składane do Wójta Gminy Kikół w terminie do dnia 20 października.
§ 4. Na podstawie otrzymanych materiałów Wójt Gminy opracowuje w formie uchwały budżetowej projekt budżetu wraz z załącznikami zgodny ze szczegółowymi przepisami zawartymi w ustawie o finansach publicznych i dostosowany do występujących zadań w Gminie.
§ 5. Projekt uchwały budżetowej wraz z załącznikami Wójt Gminy przekazuje Przewodniczącemu Rady Gminy oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej z zachowaniem ustawowych terminów.
§ 6. 1. Przewodniczący Rady Gminy po otrzymaniu projektu uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem i częścią opisową, kieruje projekt do wszystkich stałych Komisji Rady Gminy w celu zapoznania się z nim i jego zaopiniowania.
2. Komisje Rady Gminy, zgłaszając propozycje wprowadzenia do projektu nowego zadania lub zwiększenie oszacowanych w nim wydatków, obowiązane są wskazać źródło finansowania owych zmian.
3. Wyrażone w formie pisemnej opinie poszczególnych Komisji dotyczące projektu są przekazywane Przewodniczącemu Komisji Rolnictwa, Rozwoju Gospodarczego, Budżetu i Finansów, tj. komisji właściwej ds. budżetu.
4. Komisja właściwa ds. budżetu, po zapoznaniu się z opiniami poszczególnych Komisji, formułuje ostateczną opinię na piśmie i składa ją Przewodniczącemu Rady Gminy, który przekazuje ją Wójtowi.
§ 7. Wójt, po zapoznaniu się z opinią Komisji właściwej ds. budżetu i opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej może wprowadzić autopoprawki w projekcie budżetu.
§ 8. Porządek sesji budżetowej winien zawierać następujące punkty:
1)przedstawienie przez Wójta Gminy Kikół projektu uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem,
2)odczytanie projektu uchwały budżetowej uwzględniającej ewentualne autopoprawki,
3)odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej,
4)odczytanie opinii Komisji Rolnictwa, Rozwoju Gospodarczego, Budżetu i Finansów,
5)dyskusja nad projektem uchwały budżetowej,
6)głosowanie nad projektem uchwały budżetowej.
§ 9. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Kikół.
§ 10. Traci moc Uchwała Nr XLV/181/06 Rady Gminy Kikół z dnia 2 października 2006 roku w sprawie procedury uchwalania budżetu oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.
Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Aneta Kaczmarek |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Mariusz Marciniak |
Data wprowadzenia: | 2010-09-29 08:03:54 |
Opublikował: | Mariusz Marciniak |
Data publikacji: | 2010-09-29 08:19:14 |
Ostatnia zmiana: | 2010-09-29 08:20:10 |
Ilość wyświetleń: | 1063 |