Zamawiający:
Wójt Gminy Kikół , Plac Kościuszki 7, 87-620 Kikół

Tytuł przetargu:
Przetarg nieograniczony na Budowę kompleksu boisk Orlik 2012

CPV:
45.21.22.21-1

Tryb zamówienia:
Przetarg nieograniczony

Warunki:
1) posiadajnie uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
2) posiadanie niezbędnej wiedzy i doświadczenie oraz dysponowanie potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia;
3) znajdowanie się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
4) nie podleganie wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.


Termin realizacji:
3 miesiące

Osoba odpowiedzialna:
Krzysztof Wajer, tel. 054 289 46 70 wew. 32 pok. nr 12 w godz. 7:30 – 14:30

Miejsce składania ofert:
Urząd Gminy w Kikole, Plac Kościuszki 7,87 - 620 Kikół, pokój nr 18.

Oferty można składać do:
2010-04-26 godz: 10:00

Otwarcie ofert:
2010-04-26 godz: 10:30

Miejsce otwarcia ofert:
Urząd Gminy w Kikole, Plac Kościuszki 7,87 - 620 Kikół, pokój nr 4 (sala posiedzeń Urzędu Gminy)

Kryteria wyboru:
Najniższa cena

Wadium:
15.000 zł

Uwagi:
Pytanie 1:
Zwracamy się z zapytaniem dotyczącym postępowania o udzielenie zamówienia publicznego o znaku postępowania UG.3410 - ZP - N -3/10 na wykonanie boisk sportowych w ramach budowy kompleksu „Moje Boisko-Orlik 2012”:
Zamawiający w dokumentacji SIWZ uwzględnił przy wykonaniu Boiska wielofunkcyjnego wyposażenie go w elementy do gry w piłkę ręczną tj.:
- bramki aluminiowe mocowane w tulejach - 2 sztuki;
- siatki do bramek - 2 sztuki.
Jednak to wyposażenie nie jest ujęte na żadnym rysunku projektowym i w kosztorysie ofertowym ślepym.
Odpowiedź 1:
W odpowiedzi na zapytanie oferenta z dnia 04.04.2010 r. Wójt Gminy Kikół wyjaśnia, iż przy wykonaniu Boiska wielofunkcyjnego o wymiarach 19,1m x 32,1m nie będzie instalowane wyposażenie do piłki ręcznej. Proszę przyjąć rozliczenie oraz elementy wyposażenia zgodnie z kosztorysem ofertowym.

Pytanie 2
1.Czy Zamawiający wyraża zgodę - w przypadku realizacji zamówienia przez konsorcjum firm - na dokonanie płatności za wykonanie zamówienia na podstawie wystawionych faktur, na dwa odrębne rachunki; lidera i partnera konsorcjum?
2.Czy zamawiający wyraża zgodę na zawarcie umowy w trzech jednobrzmiących egzemplarzach? Wynika to z faktu przystępowania do zamówienia firm w ramach konsorcjum, gdzie każdy z partnerów winien mieć po jednym z oryginalnych egzemplarzy umowy.
Odpowiedź 2
Zgodnie z art. 23 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.) wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. W związku z tym umowa będzie podpisana tylko z pełnomocnikiem, natomiast płatności będą dokonywane tylko na jedno konto.

Pytanie 3
Po zapoznaniu się z projektem budowlanym pomieszczeń kontenerowych stwierdzamy że ogrzewanie zostało zaprojektowane na bazie grzejników elektrycznych z zastosowaniem wentylatorów z nagrzewnicami co powiela istniejący system ogrzewania.
Dodatkowe zastosowanie nagrzewnic zwiększa koszt inwestycji, utrzymania budynku i zmusza użytkownika obiektu do przeglądów eksploatacyjnych wykonywanych przez specjalistyczne firmy zajmujące się klimatyzacją
Mając powyższe na uwadze prosimy o wyrażenie zgody na zamianę wentylatorów z nagrzewnicami na zwykłe wentylatory.
Odpowiedź 3
W konstrukcji pomieszczeń kontenerowych należy zastosować zarówno wentylatory z nagrzewnicami jak i grzejniki. Jest to rozwiązanie zgodne z projektem typowym oraz specyfikacją, w związku z tym nie wyrażam zgody na zmianę wentylatorów.

Pytanie 4
1.Z rysunku PZT wynika, że ogrodzone są tylko boiska. Proszę o wyjaśnienie czy zaplecze socjalne pozostanie bez ogrodzenia?
2.Prosimy o wyjaśnienie czy elementy ogrodzenia maja być tylko lakierowane proszkowo czy też najpierw ocynkowane i malowane proszkowo?
3.W jaki sposób należy zabezpieczyć antykorozyjnie słupy piłkochwytów – czy poprzez cynkowanie ogniowe czy też cynkowanie ogniowe i malowanie proszkowe?
4.Czy piłkochwyt należy wykonać z siatki polipropylenowej o wymiarach oczka 10x10cm a grubości min. 3mm?
5.Z uwagi na rozbieżności pomiędzy zapisami pkt 2.2. rozdział 2 SIWZ, oraz PB (opis i rysunek Kosz do koszykówki) proszę o wyjaśnienie którą z poniższych konstrukcji należy wykonać: - dwusłupową z tablicą 105x180cm z mechanizmem regulacji wysokości i obręczą standard, - jednosłupową z tablicą 105x180cm z mechanizmem regulacji wysokości i obręczą uchylną.
6.Zamawiający w treści SIWZ określa wyposażenie boiska wielofunkcyjnego w osprzęt do gry w piłkę ręczną, przy czym wymiary boiska oraz brak wyposażenia w olinowanie i tulei nie wskazują na wykorzystanie boiska do gry w piłkę ręczną. Czy zatem należy w ofercie uwzględnić dostawę tych urządzeń?
7.W treści SIWZ Zamawiający określa wykonanie podbudowy boiska wielofunkcyjnego jako nieprzepuszczalne wraz z zastosowaniem odwodnienia liniowego, podczas gdy PT, rysunek przekroju przez nawierzchnię oraz przedmiar wskazuje na wykonanie nawierzchni przepuszczalnej (z warstwą stabilizacyjną ET) na podbudowie przepuszczalnej z kruszywa wraz z zastosowaniem drenażu. Proszę o sprostowani e i jednoznaczne określenie poszczególnych warstw podbudów dla wszystkich nawierzchni (tj. 2 boiska, ciągi piesze i jezdne). W przypadku rozbieżności z przedmiarem proszę o jego korektę.
8.Na bardzo nieczytelnym rysunku przedstawiającym rozmieszczenie sieci drenażowej, studzienki rewizyjne na włączeniach sączków do zbieraczy zostały prawdopodobnie zlokalizowane w obrębie płyty boisk. Takie rozwiązanie w czasie eksploatacji (np. otwieranie włazów i czyszczenie studzienek) spowodować może trwałe uszkodzenia nawierzchni zamontowanych na pokrywach. Czy wobec tego Zamawiający zmieni zapisy projektu w taki sposób aby nie powodować kolizji urządzeń z nawierzchniami boisk?
9.W nawiązaniu do pyt.2, opisy warstw podbudów obydwu boisk w zamieszczone przedmiarze i DT są rozbieżne. Proszę o dokładne określenie materiałów i miąższości poszczególnych warstw.
10.W nawiązaniu do pyt.2, brak w przedmiarze pozycji dotyczącej wykonania podbudowy stabilizującej ET pod nawierzchnie poliuretanową. Proszę o uzupełnienie przedmiaru.
Odpowiedź 4
1.Zaplecze socjalne pozostaje bez ogrodzenia.
2.Elementy ogrodzenia maja być ocynkowane i malowane proszkowo.
3.Słupy piłkochwytów maja być ocynkowane i malowane proszkowo jak elementy ogrodzenia.
4.Piłkochwyty należy wykonać z siatki polipropylenowej zgodnie z wytycznymi normy PN-EN 1263-1 z oczkami kwadratowymi o krawędzi 100x100 mm i średnicy linki 4,75 mm wraz z linką krawędziową o średnicy 12 mm i wytrzymałości 30 kN ze współczynnikiem pochłaniania energii równoznacznym z minimalną siłą zrywająca wynoszącym 4,4 kJ i tym samym spełniająca wymagania postawione siatką klasy A2.
5.Kosz do koszykówki zaprojektowano jako jednosłupowy.
6.Nie zaprojektowano boiska do piłki ręcznej, dlatego tez nie będzie instalowany ten element wyposażenia. Proszę przyjąć rozliczenie oraz elementy wyposażenia zgodnie z kosztorysem ofertowym.
7.Zaprojektowano podbudowę boiska o nawierzchni przepuszczalnej z warstwą ET, warstwy należy wykonać zgodnie z projektem.
8.Sieć drenażowa zakłada studzienki rewizyjne zlokalizowane jak najbliżej ogrodzenia boisk
9.Warstwy podbudowy należy wykonać zgodnie z projektem:
-grunt rodzimy,
-piasek gruboziarnisty lub średnioziarnisty - 15 cm,
-warstwa nośna: kamień gruby 0-60 mm grubości 15 cm w tym: 5 cm 0-31 mm warstwa klinująca,10 cm 4-63 mm warstwa nośna,
-warstwa wyrównawcza - kruszywo 0-4 mm grubości 5 cm
-poliuretan dwuwarstwowy - natrysk 43 mm w tym 30 mm ET/ oraz trawa syntetyczna o wysokości 6 cm,
-przedmiar zawiera kompletną nawierzchnię grubości 43 mm - w tym nawierzchnie wraz z warstwą stabilizująca ET.

Pyt.5: Czy dla Wykonawcy, przy wycenie w/w inwestycji, wiążący będzie przedmiar czy projekt wykonawczy/opis do projektu?
Pyt.6: Czy dla Wykonawcy, przy pracach związanych z w/w inwestycją, wiążący będzie przedmiar, na podstawie którego należy wykonać wycenę, czy projekt wykonawczy/opis do projektu?
Pyt.7: Czy Zamawiający potwierdza, że ilości składowe z załączonych przedmiarów są zgodne ze stanem faktycznym prac przewidzianych przy wykonaniu w/w inwestycji?
Pyt.8: Czy zamawiający jest w posiadaniu opinii geologicznej, którą mógłby załączyć w postaci załącznika do ściągnięcia na stronie internetowej.
Pyt.9: Prosimy o określenie technologii budynku zaplecza (drewniana czy stalowa, pokryta panelami zewnętrznymi czy nie pokryta, uwzględnić wyposażenie czy też nie).
Pyt.10: Z uwagi na fakt różnicy pomiędzy przedmiarem i projektem prosimy o informację, jaka z ilości ciągów pieszo-jezdnych jest poprawna: 363,691m2 (przedmiar) czy 319,77m2 (projekt).

Odp.5,6,7.: Zgodnie z postępowaniem przy tego typu zadaniach zarówno przedmiar jak i projekt są wiążące. Proszę o sprecyzowanie pytań nr 5,6 i 7.
8.Zamawiający posiada opinię geologiczną i ten dokument został zamieszczony wraz z ogłoszeniem na stronie internetowej Zamawiającego pod nazwą: DOK_GEOTECH.
9.Budynek zaplecza o konstrukcji stalowej, pokryty panelami zewnętrznymi wraz z wyposażeniem.
10.Ilość ciągów pieszych wynosi: 363,691 m2.


Firmy uczestniczące
Regionalne Biuro Budowy i Modernizacji Obiektów Sportowych TARTAN, ul. Gdańska 27, 85 – 021 Bydgoszcz  
PANORAMA II Sp. z o.o., ul. Słoneczna 73, 81 – 605 Gdynia  
P.W. MARDO Mariola Stefańska, ul. Wydmowa 10, 62 – 041 Puszczykowo  
Przedsiębiorstwo wielobranżowe „HEBAN” - inż. Jarosław Hryb, ul. Jarzębinowa, 75-682 Koszalin  
Przedsiębiorstwo Budowlane MONOBET, ul. Dojazdowa 9, 43 – 100 Tychy  
Media Stadion Sp. z o.o., ul. Białowieska 2, 71 – 010 Szczecin  
METALTECH – PIASECKI Sp.j. w Czosnowie, Oddział w Ciechanowie, ul. Niechodzka 13, 06 – 400 Ciechanów  
Firma Kaszub Dariusz Kaszuba, ul. Rzemieślnicza 3, 83 – 307 Kiełpino  
PRESTIGE Sp. z o.o., ul. Świerczewska 5, 71 -066 Szczecin   Wygrany
POLCOURT S.A., ul. Gen. Zajączka 11, 01 – 510 Warszawa  
Spółka Budowlano – Usługowa „Budex” Lutomirski i spólnicy Sp. j., ul. Budowlana 3, 87 – 600 Lipno  
Przedsiębiorstwo – Usługowo – Handlowo – Produkcyjne „MURABET”, ul. Sokołowska 38, 87 – 400 Golub Dobrzyń