Zarządzenie Nr 59/2009
Wójta Gminy Kikół
z dnia 29 grudnia 2009 r.

w sprawie regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze, w tym na kierownicze stanowiska urzędnicze

Na podstawie art.31, art. 33 ust 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm) oraz art. 11 – 15 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 223, poz.1458),
zarządzam, co następuje:
§ 1. Ustalam regulamin naboru na wolne stanowiska urzędnicze, w tym na kierownicze stanowiska urzędnicze w Urzędzie Gminy w Kikole, stanowiący załącznik do niniejszeo zarządzenia.
§ 2. Wykonanie zarządzenia powierzam Sekretarzowi Gminy.
§ 3. Traci moc zarządzenie Nr 20/07 Wójta Gminy Kikół z dnia 22 sierpnia 2007 r. w sprawie regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Gminy w Kikole.
§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Załącznik do Zarządzenia Nr 59/2009
Wójta Gminy Kikół
z dnia 29 grudnia 2009 r.
REGULAMIN NABORU KANDYDATÓW NA WOLNE STANOWISKA URZĘDNICZE, W TYM NA KIEROWNICZE STANOWISKA URZĘDNICZE W URZĘDZIE GMINY W KIKOLE
Rozdział 1
Postanowienia ogólne
1. Celem Regulaminu jest ustalenie zasad zatrudniania na wolne stanowiska urzędnicze,w tym na kierownicze stanowiska urzędnicze w Urzędzie Gminy w Kikole.
2. Zatrudnienie, o którym mowa wyżej następuje na podstawie umowy o pracę.
3. Pracownikiem samorządowym może być osoba, która spełnia warunki określone w art. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. Nr 223, poz. 1458).
4. Stosowanie niniejszego Regulaminu nie obejmuje:
1) stanowisk obsadzanych na podstawie wyboru i powołania,
2) stanowisk pomocniczych i obsługi,
3) pracowników, których status określają inne przepisy niż ustawa o pracownikach samorządowych,
4) pracowników zatrudnianych na zastępstwo (dotyczy to zastępstw chorobowych, macierzyńskich i przypadków losowych),
5) stanowisk, na które przeniesiony został pracownik samorządowy danej jednostki w wyniku zmian organizacyjnych, przesunięciami i awansami pracowników.
Rozdział 2
Podjęcie decyzji o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej na wolne stanowisko urzędnicze
1. Decyzję o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej podejmuje Wójt Gminy, w oparciu o informację przekazaną przez Sekretarza Gminy o wolnym stanowisku urzędniczym.
2. Sekretarz Gminy przedstawia Wójtowi Gminy do akceptacji projekt opisu stanowiska, na które odbędzie się nabór.
3. Opis stanowiska pracy zawiera:
1) dokładne określenie celów i zadań wykonywanych na danym stanowisku pracy oraz wynikających z tego tytułu obowiązków obciążających pracownika zajmującego to stanowisko,
2) określenie szczegółowych wymagań w zakresie kwalifikacji, umiejętności i predyspozycji wobec osób, które je zajmują,
3) określenie uprawnień służących do wykonywania zadań oraz niezbędnego wyposażenia,
4) określenie odpowiedzialności,
5) inne wyznaczniki określające indywidualny charakter danego stanowiska pracy.
4. Rekrutację pracowników na wakujące stanowiska prowadzi Komisja Rekrutacyjna powołana przez Wójta Gminy.
Rozdział 3
Powołanie Komisji Rekrutacyjnej
1. Komisję Rekrutacyjną powołuje Wójta Gminy.
2. Komisja działa do czasu zakończenia procedury naboru na wolne stanowisko pracy.
Etapy naboru:
1. Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze.
2. Składanie dokumentów aplikacyjnych.
3. Wstępna selekcja kandydatów – analiza dokumentów aplikacyjnych.
4. Selekcja końcowa kandydatów:
1) przeprowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej,
2) dopuszcza się możliwość przeprowadzenia testu kwalifikacyjnego.
5. Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko urzędnicze.
6. Podjęcie decyzji o zatrudnieniu i podpisanie umowy o pracę.
7. Ogłoszenie wyników naboru.
Rozdział 4
Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze
1. Ogłoszenie o wolnym stanowisku urzędniczym umieszcza się obligatoryjnie w Biuletynie Informacji Publicznej, zwanym dalej BIP oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy w Kikole.
2. Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko zawiera:
1) nazwę i adres Urzędu,
2) określenie stanowiska urzędniczego,
3) określenie wymagań związanych ze stanowiskiem pracy zgodnie z jego opisem, ze wskazaniem, które z nich są niezbędne, a które dodatkowe,
4) wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku urzędniczym,
5) wskazanie wymaganych dokumentów,
6) określenie terminu i miejsca składania dokumentów.
3. Ogłoszenie będzie znajdowało się w BIP oraz na tablicy ogłoszeń przez co najmniej 10 dni kalendarzowych.
Rozdział 5
Przyjmowanie dokumentów
1. Po ogłoszeniu umieszczonym w BIP i na tablicy ogłoszeń następuje przyjmowanie dokumentów od kandydatów zainteresowanych pracą na wolnym stanowisku urzędniczym.
2. Na dokumenty aplikacyjne składają się:
1) życiorys z opisem dotychczasowej działalności zawodowej (CV),
2) list motywacyjny,
3) oryginał kwestionariusza osobowego dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie z jedną fotografią,
4) kopie dyplomów oraz innych dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie i kwalifikacje,
5) kopie świadectw pracy,
6) oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie,
7) oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie na potrzeby postępowania konkursowego danych osobowych, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.),
8) oświadczenie o posiadaniu stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie (wybrany kandydat zobowiązany będzie dostarczyć zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na zajmowanym stanowisku).
3. Dokumenty składane przez osoby ubiegające się o zatrudnienie mogą być przyjmowane tylko po ukazaniu się ogłoszeń o organizowanym naborze na wolne stanowisko urzędnicze i tylko w formie pisemnej.
4. Nie przyjmuje się dokumentów przed ukazaniem się ogłoszeń.
Rozdział 6
Wstępna klasyfikacja kandydatów – analiza dokumentów
1. Analizy dokumentów dokonuje Komisja Rekrutacyjna przez sprawdzenie, czy oferty zostały złożone w terminie, czy zawierają wszystkie wskazane w ogłoszeniu dokumenty aplikacyjne oraz czy z tych dokumentów wynika, że kandydat spełnia określone wymagania.
2. Oferty złożone po terminie, oferty nie zawierające wszystkich dokumentów oraz oferty z których wynika, że kandydat nie spełnia wymagań kwalifikacyjnych podlegają odrzuceniu, a kandydaci nie są dopuszczeni do dalszego postępowania.
3. Celem analizy dokumentów jest porównanie danych, zawartych w aplikacji z wymaganiami formalnymi określonymi w ogłoszeniu.
4. Wynikiem analizy dokumentów jest wstępne określenie możliwości zatrudnienia kandydata do pracy na wolnym stanowisku.
Rozdział 7
Klasyfikacja końcowa kandydatów
1. Klasyfikacją końcową jest:
1) rozmowa kwalifikacyjna lub/oraz
2) test kwalifikacyjny.
2. Przeprowadzenie naboru polega na sprawdzeniu wiedzy teoretycznej i umiejętności kandydatów w formie rozmowy kwalifikacyjnej lub testu kwalifikacyjnego.
3. O sposobie przeprowadzenia naboru, tj. wyboru formy, decyduje Komisja Rekrutacyjna.
4. Test jest sporządzany przez Komisję w zależności od potrzeb naboru, szczególnie w przypadku dużej ilości kandydatów.
5. Celem rozmowy kwalifikacyjnej jest nawiązanie bezpośredniego kontaktu z kandydatami i weryfikacja informacji zawartych w ich dokumentach oraz możliwość oceny:
1) predyspozycji i umiejętności kandydata gwarantujących prawidłowe wykonywanie powierzonych obowiązków,
2) posiadanej wiedzy na temat Gminy Kikół, w której ubiega się o stanowisko,
3) obowiązków i zakresów czynności na stanowiskach zajmowanych poprzednio,
4) celów zawodowych kandydata.
6. Każdy członek Komisji Rekrutacyjnej podczas rozmowy przydziela kandydatowi punkty w skali od 0 do 10, w przypadku testu kwalifikacyjnego; za każdą prawidłową odpowiedz 1 punkt.
Rozdział 8
Ogłoszenie wyników
1. Po przeprowadzonej klasyfikacji końcowej Komisja Rekrutacyjna wybiera kandydata, który uzyskał najwyższą liczbę punktów.
2. Kandydat wyłoniony w drodze naboru, przed zawarciem umowy o pracę zobowiązany jest przedłożyć wyniki badań lekarskich.
Rozdział 9
Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru
1. Po zakończeniu procedury naboru sporządza się protokół.
2. Protokół zawiera w szczególności:
1) określenie stanowiska urzędniczego, na które był przeprowadzony nabór, liczbę kandydatów oraz imiona, nazwiska i adresy, nie więcej niż 5 najlepszych kandydatów, uszeregowanych według spełnienia przez nich wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze,
2) informację o zastosowanych metodach i technikach naboru,
3) uzasadnienie danego wyboru.
3. Protokół z załącznikami Komisja Rekrutacyjna przekazuje Wójtowi Gminy, który podejmuje decyzję w sprawie zatrudnienia kandydata.
Rozdział 10
Informacja o wynikach naboru
1. Po przeprowadzonym naborze informację upowszechnia się w terminie bez zbędnej zwłoki, przez umieszczenie na tablicy informacyjnej Urzędu Gminy i w Biuletynie Informacji Publicznej przez okres 3 miesięcy.
2. Informacja, o której mowa w pkt. 1, zawiera:
1) nazwę i adres jednostki,
2) określenie stanowiska,
3) imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego,
4) uzasadnienie dokonanego wyboru albo uzasadnienie nierozstrzygnięcia na boru na stanowisko.
3. Jeżeli w okresie 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą wyłonioną w drodze naboru zaistnieje konieczność ponownego obsadzenia tego samego stanowiska, możliwe jest zatrudnienie na tym samym stanowisku kolejnej osoby spośród najlepszych kandydatów wymienionych w protokole tego naboru. Przepisy pkt. 1 i 2 stosuje się odpowiednio.
Rozdział 11
Sposób postępowania z dokumentami aplikacyjnymi
1. Dokumenty kandydata, który zostanie wyłoniony w wyniku naboru, zostaną dołączone do jego akt osobowych.
2. Dokumenty osób, które w procesie rekrutacji zakwalifikowały się do dalszego etapu i zostały umieszczone w protokole, o którym mowa w § 9, będą przechowywane przez 2 lata na stanowisku ds. płac i kadr, a następnie przekazane do archiwum zakładowego.
3. Dokumenty pozostałych osób będą odesłane lub odbierane osobiście przez zainteresowanych.