Zarządzenie Nr 59/2009
Wójta Gminy Kikół
z dnia 29 grudnia 2009 r.
Wójta Gminy Kikół
z dnia 29 grudnia 2009 r.
w sprawie regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze, w tym na kierownicze stanowiska urzędnicze
Na podstawie art.31, art. 33 ust 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm) oraz art. 11 – 15 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 223, poz.1458),
zarządzam, co następuje:
§ 1. Ustalam regulamin naboru na wolne stanowiska urzędnicze, w tym na kierownicze stanowiska urzędnicze w Urzędzie Gminy w Kikole, stanowiący załącznik do niniejszeo zarządzenia.
§ 2. Wykonanie zarządzenia powierzam Sekretarzowi Gminy.
§ 3. Traci moc zarządzenie Nr 20/07 Wójta Gminy Kikół z dnia 22 sierpnia 2007 r. w sprawie regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Gminy w Kikole.
§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Załącznik do Zarządzenia Nr 59/2009
Wójta Gminy Kikół
z dnia 29 grudnia 2009 r.
Wójta Gminy Kikół
z dnia 29 grudnia 2009 r.
REGULAMIN NABORU KANDYDATÓW NA WOLNE STANOWISKA URZĘDNICZE, W TYM NA KIEROWNICZE STANOWISKA URZĘDNICZE W URZĘDZIE GMINY W KIKOLE
Rozdział 1
Postanowienia ogólne
1. Celem Regulaminu jest ustalenie zasad zatrudniania na wolne stanowiska urzędnicze,w tym na kierownicze stanowiska urzędnicze w Urzędzie Gminy w Kikole.
2. Zatrudnienie, o którym mowa wyżej następuje na podstawie umowy o pracę.
3. Pracownikiem samorządowym może być osoba, która spełnia warunki określone w art. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. Nr 223, poz. 1458).
4. Stosowanie niniejszego Regulaminu nie obejmuje:
1) | stanowisk obsadzanych na podstawie wyboru i powołania, |
2) | stanowisk pomocniczych i obsługi, |
3) | pracowników, których status określają inne przepisy niż ustawa o pracownikach samorządowych, |
4) | pracowników zatrudnianych na zastępstwo (dotyczy to zastępstw chorobowych, macierzyńskich i przypadków losowych), |
5) | stanowisk, na które przeniesiony został pracownik samorządowy danej jednostki w wyniku zmian organizacyjnych, przesunięciami i awansami pracowników. |
Rozdział 2
Podjęcie decyzji o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej na wolne stanowisko urzędnicze
1. Decyzję o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej podejmuje Wójt Gminy, w oparciu o informację przekazaną przez Sekretarza Gminy o wolnym stanowisku urzędniczym.
2. Sekretarz Gminy przedstawia Wójtowi Gminy do akceptacji projekt opisu stanowiska, na które odbędzie się nabór.
3. Opis stanowiska pracy zawiera:
1) | dokładne określenie celów i zadań wykonywanych na danym stanowisku pracy oraz wynikających z tego tytułu obowiązków obciążających pracownika zajmującego to stanowisko, |
2) | określenie szczegółowych wymagań w zakresie kwalifikacji, umiejętności i predyspozycji wobec osób, które je zajmują, |
3) | określenie uprawnień służących do wykonywania zadań oraz niezbędnego wyposażenia, |
4) | określenie odpowiedzialności, |
5) | inne wyznaczniki określające indywidualny charakter danego stanowiska pracy. |
4. Rekrutację pracowników na wakujące stanowiska prowadzi Komisja Rekrutacyjna powołana przez Wójta Gminy.
Rozdział 3
Powołanie Komisji Rekrutacyjnej
1. Komisję Rekrutacyjną powołuje Wójta Gminy.
2. Komisja działa do czasu zakończenia procedury naboru na wolne stanowisko pracy.
Etapy naboru:
1. Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze.
2. Składanie dokumentów aplikacyjnych.
3. Wstępna selekcja kandydatów – analiza dokumentów aplikacyjnych.
4. Selekcja końcowa kandydatów:
1) | przeprowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej, |
2) | dopuszcza się możliwość przeprowadzenia testu kwalifikacyjnego. |
5. Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko urzędnicze.
6. Podjęcie decyzji o zatrudnieniu i podpisanie umowy o pracę.
7. Ogłoszenie wyników naboru.
Rozdział 4
Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze
1. Ogłoszenie o wolnym stanowisku urzędniczym umieszcza się obligatoryjnie w Biuletynie Informacji Publicznej, zwanym dalej BIP oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy w Kikole.
2. Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko zawiera:
1) | nazwę i adres Urzędu, |
2) | określenie stanowiska urzędniczego, |
3) | określenie wymagań związanych ze stanowiskiem pracy zgodnie z jego opisem, ze wskazaniem, które z nich są niezbędne, a które dodatkowe, |
4) | wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku urzędniczym, |
5) | wskazanie wymaganych dokumentów, |
6) | określenie terminu i miejsca składania dokumentów. |
3. Ogłoszenie będzie znajdowało się w BIP oraz na tablicy ogłoszeń przez co najmniej 10 dni kalendarzowych.
Rozdział 5
Przyjmowanie dokumentów
1. Po ogłoszeniu umieszczonym w BIP i na tablicy ogłoszeń następuje przyjmowanie dokumentów od kandydatów zainteresowanych pracą na wolnym stanowisku urzędniczym.
2. Na dokumenty aplikacyjne składają się:
1) | życiorys z opisem dotychczasowej działalności zawodowej (CV), |
2) | list motywacyjny, |
3) | oryginał kwestionariusza osobowego dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie z jedną fotografią, |
4) | kopie dyplomów oraz innych dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie i kwalifikacje, |
5) | kopie świadectw pracy, |
6) | oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie, |
7) | oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie na potrzeby postępowania konkursowego danych osobowych, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.), |
8) | oświadczenie o posiadaniu stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie (wybrany kandydat zobowiązany będzie dostarczyć zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na zajmowanym stanowisku). |
3. Dokumenty składane przez osoby ubiegające się o zatrudnienie mogą być przyjmowane tylko po ukazaniu się ogłoszeń o organizowanym naborze na wolne stanowisko urzędnicze i tylko w formie pisemnej.
4. Nie przyjmuje się dokumentów przed ukazaniem się ogłoszeń.
Rozdział 6
Wstępna klasyfikacja kandydatów – analiza dokumentów
1. Analizy dokumentów dokonuje Komisja Rekrutacyjna przez sprawdzenie, czy oferty zostały złożone w terminie, czy zawierają wszystkie wskazane w ogłoszeniu dokumenty aplikacyjne oraz czy z tych dokumentów wynika, że kandydat spełnia określone wymagania.
2. Oferty złożone po terminie, oferty nie zawierające wszystkich dokumentów oraz oferty z których wynika, że kandydat nie spełnia wymagań kwalifikacyjnych podlegają odrzuceniu, a kandydaci nie są dopuszczeni do dalszego postępowania.
3. Celem analizy dokumentów jest porównanie danych, zawartych w aplikacji z wymaganiami formalnymi określonymi w ogłoszeniu.
4. Wynikiem analizy dokumentów jest wstępne określenie możliwości zatrudnienia kandydata do pracy na wolnym stanowisku.
Rozdział 7
Klasyfikacja końcowa kandydatów
1. Klasyfikacją końcową jest:
1) | rozmowa kwalifikacyjna lub/oraz |
2) | test kwalifikacyjny. |
2. Przeprowadzenie naboru polega na sprawdzeniu wiedzy teoretycznej i umiejętności kandydatów w formie rozmowy kwalifikacyjnej lub testu kwalifikacyjnego.
3. O sposobie przeprowadzenia naboru, tj. wyboru formy, decyduje Komisja Rekrutacyjna.
4. Test jest sporządzany przez Komisję w zależności od potrzeb naboru, szczególnie w przypadku dużej ilości kandydatów.
5. Celem rozmowy kwalifikacyjnej jest nawiązanie bezpośredniego kontaktu z kandydatami i weryfikacja informacji zawartych w ich dokumentach oraz możliwość oceny:
1) | predyspozycji i umiejętności kandydata gwarantujących prawidłowe wykonywanie powierzonych obowiązków, |
2) | posiadanej wiedzy na temat Gminy Kikół, w której ubiega się o stanowisko, |
3) | obowiązków i zakresów czynności na stanowiskach zajmowanych poprzednio, |
4) | celów zawodowych kandydata. |
6. Każdy członek Komisji Rekrutacyjnej podczas rozmowy przydziela kandydatowi punkty w skali od 0 do 10, w przypadku testu kwalifikacyjnego; za każdą prawidłową odpowiedz 1 punkt.
Rozdział 8
Ogłoszenie wyników
1. Po przeprowadzonej klasyfikacji końcowej Komisja Rekrutacyjna wybiera kandydata, który uzyskał najwyższą liczbę punktów.
2. Kandydat wyłoniony w drodze naboru, przed zawarciem umowy o pracę zobowiązany jest przedłożyć wyniki badań lekarskich.
Rozdział 9
Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru
1. Po zakończeniu procedury naboru sporządza się protokół.
2. Protokół zawiera w szczególności:
1) | określenie stanowiska urzędniczego, na które był przeprowadzony nabór, liczbę kandydatów oraz imiona, nazwiska i adresy, nie więcej niż 5 najlepszych kandydatów, uszeregowanych według spełnienia przez nich wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze, |
2) | informację o zastosowanych metodach i technikach naboru, |
3) | uzasadnienie danego wyboru. |
3. Protokół z załącznikami Komisja Rekrutacyjna przekazuje Wójtowi Gminy, który podejmuje decyzję w sprawie zatrudnienia kandydata.
Rozdział 10
Informacja o wynikach naboru
1. Po przeprowadzonym naborze informację upowszechnia się w terminie bez zbędnej zwłoki, przez umieszczenie na tablicy informacyjnej Urzędu Gminy i w Biuletynie Informacji Publicznej przez okres 3 miesięcy.
2. Informacja, o której mowa w pkt. 1, zawiera:
1) | nazwę i adres jednostki, |
2) | określenie stanowiska, |
3) | imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego, |
4) | uzasadnienie dokonanego wyboru albo uzasadnienie nierozstrzygnięcia na boru na stanowisko. |
3. Jeżeli w okresie 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą wyłonioną w drodze naboru zaistnieje konieczność ponownego obsadzenia tego samego stanowiska, możliwe jest zatrudnienie na tym samym stanowisku kolejnej osoby spośród najlepszych kandydatów wymienionych w protokole tego naboru. Przepisy pkt. 1 i 2 stosuje się odpowiednio.
Rozdział 11
Sposób postępowania z dokumentami aplikacyjnymi
1. Dokumenty kandydata, który zostanie wyłoniony w wyniku naboru, zostaną dołączone do jego akt osobowych.
2. Dokumenty osób, które w procesie rekrutacji zakwalifikowały się do dalszego etapu i zostały umieszczone w protokole, o którym mowa w § 9, będą przechowywane przez 2 lata na stanowisku ds. płac i kadr, a następnie przekazane do archiwum zakładowego.
3. Dokumenty pozostałych osób będą odesłane lub odbierane osobiście przez zainteresowanych.
Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Krzysztof Milak |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Mariusz Marciniak |
Data wprowadzenia: | 2010-02-16 14:12:24 |
Opublikował: | Mariusz Marciniak |
Data publikacji: | 2010-02-16 14:13:05 |
Ostatnia zmiana: | 2010-02-16 14:13:40 |
Ilość wyświetleń: | 1298 |