Zarządzenie Nr 55/2009
Wójta Gminy Kikół
z dnia 10 grudnia 2009 r.

w sprawie przyjęcia Regulaminu Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Kikole

Na podstawie art. 31 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.),
zarządzam, co następuje:
§ 1. Ustalam Regulamin Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych o treści, jak w załączniku do niniejszego Zarządzenia.
§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
§ 3. Wykonanie Zarządzenia powierza się Pełnomocnikowi ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
Załącznik do Zarządzenia Nr 55/2009
Wójta Gminy Kikół
z dnia 10 grudnia 2009 r.
REGULAMIN pracy Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Gminie Kikół
§ 1. Komisja powołana zarządzeniem Nr 24/05 Wójta Gminy Kikół z dnia 17 października 2005 roku.
§ 2. Komisja działa na podstawie:
1. Ustawy z dnia 26 października 1982 roku o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.
2. Ustawy z dnia 29 lipca 2005r. o przeciwdziałaniu narkomanii.
3. Regulaminu Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
4. Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
5. Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii.
§ 3. Zadania Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych zwanej dalej "Komisją" określa art. 41 ust. 3 ustawy z dnia 26 października 1982 roku o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.
Do zadań Komisji należy w szczególności:
1. Zwiększanie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu.
2. Udzielanie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe, pomocy psychospołecznej i prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie.
3. Prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii w szczególności dla dzieci i młodzieży.
4. Dokonywanie kontroli przestrzegania zasad i warunków korzystania z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych na terenie gminy na podstawie upoważnienia wydanego przez Wójta Gminy.
5. Opiniowanie wniosków w sprawach wydawania i cofania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
6. Prowadzenie postępowania zmierzającego do orzeczenia o zastosowaniu wobec osoby uzależnionej od alkoholu obowiązku poddania się leczeniu w zakładzie lecznictwa odwykowego.
§ 4. Realizując swoje zadania Komisja współpracuje z instytucjami i organizacjami o podobnych celach oraz Szkołami, Policją i Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej.
§ 5. Posiedzenia Komisji odbywają się nie mniej niż jeden raz w miesiącu - w razie potrzeby częściej.
Przewodniczący ustala porządek i tematykę posiedzenia oraz termin kolejnego spotkania.
Wszystkie posiedzenia Komisji są protokołowane.
§ 6. W sprawach nie cierpiących zwłoki dopuszcza się przeprowadzenie konsultacji telefonicznej z co najmniej trzema członkami Komisji.
Z przeprowadzonej konsultacji Przewodniczący sporządza notatkę na piśmie, którą następnie przedstawia na najbliższym posiedzeniu Komisji.
§ 7. Członkowie Komisji zobowiązani są wykonywać swoje obowiązki sumiennie, sprawnie i bezstronnie.
Komisja opracowuje coroczny Gminny Program Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
Komisja opracowuje Gminny Program Przeciwdziałania Narkomanii.
Komisja jest zobowiązana do przestrzegania Ustawy o ochronie danych osobowych.
§ 8. Zasady wynagradzania członków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych określa Rada Gminy w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
Wynagrodzenie wypłacane jest na podstawie listy obecności podpisanej przez Przewodniczącego Komisji.
Wynagrodzenie miesięczne nie przysługuje za miesiąc, w którym członek Komisji nie uczestniczył w jej pracach.
§ 9. Wynagrodzenia płatne są ze środków pochodzących z opłat za korzystanie z zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych.
§ 10. Komisja przedkłada Radzie Gminy sprawozdanie z działalności co najmniej jeden raz w roku w pierwszym kwartale następnego roku.